Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iMovie – öppna det i ny intern hårddisk


Explorer

Rekommendera Poster

Jag har installerat en bamse-hdd på 4 TB, där jag tänker lägga upp mina tunga HD-filer

i fortsättningen. Min Mac Pro har sin ordinarie hdd på 1 TB, där nu 100 GB återstår.

Har tyckt mig förstå att man aldrig ska fylla sin hdd till vad den rymmer, utan alltid ha en god marginal ?

Som det nu är, så ligger iMovieprogrammet i gamla hårddiskens fönster. Jag skulle vilja

öppna iMovie direkt i nya interna hårddisken 4 TB, så att jag slipper belasta den gamla,

snart fulla, mer. Hur gör jag för att öppna iMovie i nya, interna hdd:n ? I stället för att chansa, så frågar jag vänligen och hoppfullt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har installerat en bamse-hdd på 4 TB, där jag tänker lägga upp mina tunga HD-filer

i fortsättningen. Min Mac Pro har sin ordinarie hdd på 1 TB, där nu 100 GB återstår.

Har tyckt mig förstå att man aldrig ska fylla sin hdd till vad den rymmer, utan alltid ha en god marginal ?

Som det nu är, så ligger iMovieprogrammet i gamla hårddiskens fönster. Jag skulle vilja

öppna iMovie direkt i nya interna hårddisken 4 TB, så att jag slipper belasta den gamla,

snart fulla, mer. Hur gör jag för att öppna iMovie i nya, interna hdd:n ? I stället för att chansa, så frågar jag vänligen och hoppfullt.

Klicka på Hjälp i menyn och sök på "arbeta med flera bibliotek".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja ? Här beskrivs hur man flyttar till en extern hårddisk. Och inget annat.

Jag vill ha det till min interna.

Din interna var ju full skrev du.

Själva iMovie-programmet tar inte mycket plats och kan mycket väl ligga på den interna. Faktum är att alla program SKA ligga i mappen Program på systemdisken.

 

Men iMovie-filmerna som du jobbar med är stora och det är de som du bör/ska flytta till den externa. Och då gör man som i artikeln.

 

Eller är det något jag missat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förfarandet med att flytta saker till din 4TB-disk är detsamma, oavsett om den sitter monterad i ett externt chassi eller monterad i datorn.

 

Så hur guiden ovan inte skulle fungera för att din nya disk fysiskt sitter i datorn istället för utanför, enbart pga begreppet extern/intern, det begriper jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din interna var ju full skrev du.

Själva iMovie-programmet tar inte mycket plats och kan mycket väl ligga på den interna. Faktum är att alla program SKA ligga i mappen Program på systemdisken.

 

Men iMovie-filmerna som du jobbar med är stora och det är de som du bör/ska flytta till den externa. Och då gör man som i artikeln.

 

Eller är det något jag missat?

Ja, bäste Telly, du missar att jag i första inlägget beskriver den "nya interna hdd" resp. "den gamla, snart fulla". Det är alltså i den nya, interna 4TB hdd jag vill redigera mina stora filer. Och det visar sig vara helt okomplicerat, så långt jag hittills förstår funkar det i skrivande stund. Nu är problemet att jag skulle behöva konvertera ner hdd-filerna för förredigeringen, bara. Jag gör en ny tråd om det dilemmat. Tack för nu och här !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...