Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

App i bakgrunden


teal

Rekommendera Poster

Hej kära medlemmar på detta forum.

 

 

Jag som är relativt ny på iPhone, van vid android, har ju stött på en saker som jag starkt ogillar med iOS.

 

Nu är det som så att jag undrar huruvuda apple kan köra appar i bakgrunden. T.ex. vill jag ha en alarmapp som stegrar gradvis i ljudet då den väcker mig. Men nu verkar det som om jag måste starta appen varje gång som jag ska använda den. Om appen inte är den som ligger aktiv så funkar det inte. Visst måste det väl vara just denna specifika app? Eller är det på riktigt så att om jag har appen igång, jag får ett mess som jag svarar på och sedan glömmer gå in i appen så funkar inte larmet?

 

kör en iphone 6 med den senaste versionen av iOS.

 

Tack på förhand för svar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på helt hur apptillverkaren har bestämt hur den ska fungera.

För visst kan appar på iOS ligga i bakgrunden och arbeta.

Vilken app är det som du pratar om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Det är den app som heter Väckarklocka Gratis från Apalon apps.

 

Om någon har tips på en väckarklocka som gör det som jag önskar så vore jag mer än tacksamt. Om det inte finns så säljs snart en iPhone 6, guld, helt i nyskick (64 gb) för ett väldigt överkomligt pris :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får 2000:- för telefonen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat i manualen? Enligt "säljvällingen" på Appstore ska det funka.

post-14614-0-00428900-1427403569.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd Klocka-appen som finns i iOS. Där finns också en väckarklocka. Bland ljuden man kan välja så finns även stegrande ljud. Har du ställt in en tid så går den igång, och du behöver inte gå in i app:en hela tiden. Lagt kort ligger så att säga, eller inställd tid gäller - den ringer även om du är inne i andra applikationer. Så visst kan iOS köra flera grejjer samtidigt och applikationer kan absolut vara i bakgrunden.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd Klocka-appen som finns i iOS. Där finns också en väckarklocka. Bland ljuden man kan välja så finns även stegrande ljud. Har du ställt in en tid så går den igång, och du behöver inte gå in i app:en hela tiden. Lagt kort ligger så att säga, eller inställd tid gäller - den ringer även om du är inne i andra applikationer. Så visst kan iOS köra flera grejjer samtidigt och applikationer kan absolut vara i bakgrunden.

 

Hmm..jag har inte den funktionen alls. Har mina låtar som jag synkat via itunes men ingen inställning där jag kan välja att den ska öka stegvis i volym..Eller menar du att det är ett ljud som heter så? Jag vill ju ha den låt som jag valt att vakna till :)

 

Tackar för alla svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat i manualen? Enligt "säljvällingen" på Appstore ska det funka.

Jag provade igår, hade jag inte appen igång så ringde den inte. Hade jag appen igång så startade den utan problem :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kan du ha hittat ett fel, har du kontaktat programföretaget och rapporterat det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm..jag har inte den funktionen alls. Har mina låtar som jag synkat via itunes men ingen inställning där jag kan välja att den ska öka stegvis i volym..Eller menar du att det är ett ljud som heter så? Jag vill ju ha den låt som jag valt att vakna till :)

 

Tackar för alla svar

Jo du ska ha app:en Klocka och i den en Väckarklocka. Det är standard i iOS, du kan inte bli av med app:en för den är förinstallerad. Jag skrev: "Bland ljuden man kan välja så finns även stegrande ljud.". Väckarklockan använder något av de inbyggda ljuden i telefonen, och bland dem så finns ett stegrande ljud som man kan använda. Nu har jag inte huvudet exakt vad det heter, men det är ju bara att leta runt bland de inbyggda ljuden så hittar man det...

 

Jag visste inte att du ville ha en specifik låt att vakna till, det skrev du inte från början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag provade igår, hade jag inte appen igång så ringde den inte. Hade jag appen igång så startade den utan problem :/

Då är det fel på den app:en. En iPhone kan absolut köra app:ar i bakgrunden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...