Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bästa programmet för att köra windows virtuellt


Wibbskii

Rekommendera Poster

Jag blir tvungen att köra windows i Macen.

Men vilket program skall jag välja? De jag vet om är Parallels och VMware Fusion.

Vilket av dessa två skall jag välja? Eller finns där andra bättre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan köra Windows på Macen utan virtualisering med hjälp av Bootcamp.

 

Annars föredrar jag Parallels Desktop. Båda kan köra virtuellt från Bootcamp-partitionen.

 

Känner inte till några bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Parallels och Fusion är helt likvärdiga, det finns några detaljer som skiljer mellan dem och jag menar att det går inte att säga att den ena är bättre än den andra. Jag har använt båda. För många år sedan så var Parallels bättre på grafikprestanda medan Fusion var bättre på sömlös integration med Mac. Men det var nu länge sedan och med åren så har de närmat sig varandra, idag handlar det mer om tycke och smak än att någon av dem skulle vara absolut bättre än den andre. Båda är kvalitetsprogram.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite beroende på vad man lägger i ”bättre” så är VirtualBox gratis, till skillnad från de två redan nämnda programmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar.

Ja att köra utan virtualisering hade nog jag också föredraget men jag behöver köra windows program samtidigt som mac program.

 

Jag har inte satt mig in så djupt i just bootcamp men man måste starta upp dator från det ena eller det andra systemet? Man kan inte ha en användare inloggad på windows och en på mac os?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite beroende på vad man lägger i ”bättre” så är VirtualBox gratis, till skillnad från de två redan nämnda programmen.

Pengarna är ingen faktor som jag tar hänsyn till i just detta läget. Utan bara funktion.

 

Tävlar det i samma klass som Paralells och VMware Fusion i funktion och support?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar.

Ja att köra utan virtualisering hade nog jag också föredraget men jag behöver köra windows program samtidigt som mac program.

 

Jag har inte satt mig in så djupt i just bootcamp men man måste starta upp dator från det ena eller det andra systemet? Man kan inte ha en användare inloggad på windows och en på mac os?

Ja, respektive nej.

 

Men om du först installerar Bootcamp och sedan talar om för Parallels/Fusion att köra mot den partitionen så har du det bästa av två världar.

Du slipper dessutom ha en virtuell disk som tar extra plats; du har ju redan Windows instellerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tävlar det i samma klass som Paralells och VMware Fusion i funktion och support?

Nej, även om avståndet tydligen blivit mindre.

Support har du ingen, såvitt jag vet.

 

http://www.tekrevue.com/parallels-10-fusion-7-virtualbox-benchmark/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pengarna är ingen faktor som jag tar hänsyn till i just detta läget. Utan bara funktion.

 

Tävlar det i samma klass som Paralells och VMware Fusion i funktion och support?

Den största skillnaden mellan Virtual Box och betal-konkurrenter som Parallels och Fusion, det är att Virtual Box är långsammare och rörigare. Det är helt klart värt att betala för alternativen. Men Virtual Box fungerar absolut, men är inget för den som söker högsta prestandan och farten på virtualiseringen. Plus så är det ju det där med support som du får med betal-alternativen... Enkelt uttryckt kan man säga att Virtual Box ligger en generation efter betal-konkurrenterna, konkurrenterna har större utvecklingsresurser och är snabbare på att stödja senaste teknik och utveckling som sker på Windows och även som sker på Mac.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir Paralells 10 och köra det mot en Bootcamp installation så jag har alternativ att starta upp i windows miljö.

 

Tack för alla svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har upptäkt en stor skillnad mellan Parallells och Fusion. Det gäller grafikhanteringen. SolidWorks fungerar utmärkt med Fusion men med Parallells går det hundratals gånger långsammare. Så om du har möjlighet att testa dina specifika program innan du väljer virtualiseringsmiljö kan det hjälpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har upptäkt en stor skillnad mellan Parallells och Fusion. Det gäller grafikhanteringen. SolidWorks fungerar utmärkt med Fusion men med Parallells går det hundratals gånger långsammare. Så om du har möjlighet att testa dina specifika program innan du väljer virtualiseringsmiljö kan det hjälpa.

Tack för feeback men de program jag skall köra är bara kontorsprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har upptäkt en stor skillnad mellan Parallells och Fusion. Det gäller grafikhanteringen. SolidWorks fungerar utmärkt med Fusion men med Parallells går det hundratals gånger långsammare. Så om du har möjlighet att testa dina specifika program innan du väljer virtualiseringsmiljö kan det hjälpa.

Ja, just med möjligheten att kunna köra samma Win i Bootcamp och i Fusion verkar vara det bästa kombon om man vill kunna köra den på båda sätt så.

 

Har själv inte anv varken Fusion/Parallells, men är vad man läst/hört.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...