Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Brittiska politiker får var sin Ipad Air 2


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Finns alltid någon som inte är nöjd och hade det varit bättre om de spelat på sin Android-platta eller telefon istället? Eller sitter och ritar och klottrar på ett papper?

Tänk alla bilder på ledamöter man sett när de sitter eller står och pratar med varandra istället för att lyssna, eller läser tidningen eller..... Problemet finns där oavsett och har alltid gjort det.

 

Men är det så fel då? Det finns forskning som stöder att vissa som t ex sitter och klottrar när de pratar i telefon eller på lektion i skolan eller på utskottsförhör för att ta ett exempel ur artikeln tar in och bearbetar det som sägs genom "bildminnet". Finns ett ord för det, men det kommer jag inte på just nu.

 

En del minns saker om de tar anteckningar, själv mins jag betydligt bättre om jag skriver något för hand än om jag skriver det på ett tangentbord, inlärningen sitter i muskelminnet i det fallet. Finns de som snurrar på pennor eller tuggar tuggummi. Alla tar vi in och lär oss olika...

 

Nu är det inget försvar mot att man eventuellt inte alls lyssnar utan bara sitter av tiden.

 

 

Vad är skillnaden med denna upphandlingen mot alla andra som staten gör, som kostar massor av pengar och är ineffektiva? Hade någon androidbasserad platta varit bättre, som kanske inte säkerhetsuppdateras eller går att systemuppdatera ett par år framåt? För iOS finns det verktyg för central distribuering av både systemuppdateringar och appar. Möjligt att det finns till Android också men det brukar alltid vara dyrare med ett fragmenterat system än ett enhetligt. Frågan är bara vilket konto pengarna ska dras ifrån, i många fall.

 

Eller ska de få varsin bärbar dator, en Ultrabook från Dell eller ASUS och "nlåsta" på Windows 8 ? Eller ska de ha en av de där kombinerade datorerna och plattorna? Kör med Windows 8 när den är "dockad" på tangentbordet och fungerar som en vanlig bärbar dator och när du tar lös skärmen så blir det en Androidplatta istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...