Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Exportera innehållsförteckning InDesign till EPUB


Karoline Eriksson

Rekommendera Poster

Karoline Eriksson

Hej, jag exporterar ett InDesign CS6-dokument till filformatet EPUB. Jag vill att min innehållsförteckning ska hamna längst fram även i det nya formatet, samt vara interaktiv/klickbar. Nu hamnar den antingen längst bak som klickbar, eller längst fram utan att vara det. Vad gör jag för fel, handlar det om inställningar vid exporten eller redan när jag skapar innehållsförteckningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu sitter jag visserligen med CC2014, men ett sådant problem kan inte jag återskapa. Innehållsförteckningen fungerar som den ska, oavsett om den ligger främst eller sist.

 

Känns som om Du måste ha ändrat någonting i inställningarna mellan exporterna. Säker på att allt är likadant? Även när Du skapar innehållsförteckningarna?

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Karoline Eriksson

Nu sitter jag visserligen med CC2014, men ett sådant problem kan inte jag återskapa. Innehållsförteckningen fungerar som den ska, oavsett om den ligger främst eller sist.

 

Känns som om Du måste ha ändrat någonting i inställningarna mellan exporterna. Säker på att allt är likadant? Även när Du skapar innehållsförteckningarna?

 

 

/ Kiwi

Hm, nu gjorde jag ytterligare ett test och lyckades få innehållsförteckningen precis som jag ville.. Så jag måste ha gjort något galet tidigare. Typiskt, men tack för svaret!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...