Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

När kommer Macbook Pro 15´ i samma exteriöra design som nya Macbook?


tobi_one

Rekommendera Poster

Är det någon som har en kvalificerad gissning på när en ny Macbook Pro 15´ kommer i samma exteriöra design som nya Macbook'en?

 

Och kom inte och säg att du inte tror att det kommer en för då har du helt enkelt fel ;-) Nya tangentbordet samt variationerna i färgerna tänker jag tveklöst kommer komma och dessa förändringar på MB är för bra för att inte leda vägen för övriga produkter.

 

Anledning till att jag undrar är att jag äntligen får kvittera ut en ny MBP på jobbet efter fyra års väntande och då vill jag ogärna införskaffa den sista ur MBP's 7-åriga design-era.

 

Min gissning och förhoppning är att det kommer en med "nytt skal" efter sommaren men ni som är kunniga kanske kan klura ut om ytterligare en version i "gamla skalet" kommer avsluta dess cykel. Det borde i sådant fall innebära att en ny kommer först till tidigt 2016?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple är svårgissade, men varför inte en MacBook-liknande Pro? Rimligt tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, det är ju det som jag menar tveklöst kommer ske men att MBP är lite tjockare än kommande MB så den rymmer kraften.

 

Jag är förvånad över att ingen annan verkar fundera över detta eller relaterande resonemang... Typ när kommer en ny upplaga av Apple wireless keyboard, trackpad etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte säker på att det kommer en Macbook 15", och jag tror heller inte att det kommer en Pro som är som Macbook 12". Idén med en Pro är ju att den inte är lika kompromisslöst portabel utan har fler portar, kraftfullare processor (och därmed behövs en fläkt) kraftigare grafikkort etc - ja det som gör en Pro till en Pro. Olika färger är jag tveksam till för Pro, om vi ser Macbook som i först hand vänder sig till lyxklassen hos konsumenter och Pro som vänder sig till företag och yrkesmänniskor, så är jag tveksam till olika färgval. Det är inte Pro att ha olika färger. Det är konsumenttänk. Macbook har tradition av olika färger, den har ju funnits i vitt och svart... de äldre versionerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte säker på att det kommer en Macbook 15", och jag tror heller inte att det kommer en Pro som är som Macbook 12". Idén med en Pro är ju att den inte är lika kompromisslöst portabel utan har fler portar, kraftfullare processor (och därmed behövs en fläkt) kraftigare grafikkort etc - ja det som gör en Pro till en Pro. Olika färger är jag tveksam till för Pro, om vi ser Macbook som i först hand vänder sig till lyxklassen hos konsumenter och Pro som vänder sig till företag och yrkesmänniskor, så är jag tveksam till olika färgval. Det är inte Pro att ha olika färger. Det är konsumenttänk. Macbook har tradition av olika färger, den har ju funnits i vitt och svart... de äldre versionerna.

 

Du missade nog att jag frågade om Macbook PRO 15´ Raphael. Jag tror inte heller att MB kommer som 15´.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Färgerna Helt OK !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är väl i så fall bara att MBPr är ganska ny, även om den ansluter till de designidéer som fanns i gamla MBP, om än tunnare. Den modellen på utförande som finns idag är tre år gammal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är väl i så fall bara att MBPr är ganska ny, även om den ansluter till de designidéer som fanns i gamla MBP, om än tunnare. Den modellen på utförande som finns idag är tre år gammal.

Så vad skulle du gissa whatname? Att nuvarande modell förblir ett par år?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vad skulle du gissa whatname? Att nuvarande modell förblir ett par år?

Det vet bara Apple, men jag skulle inte bli förvånad om de utnyttjar designen i ett par år till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...