Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bilder som inte går att ta bort i luren


Arvid Kriklund

Rekommendera Poster

Arvid Kriklund

Jag har en iPhone 5s och när den var ny så satt jag och lekte lite med kameran. Jag provade lite allt möjligt och det blev rätt så många rent värdelösa foton.
Bilderna har fått ligga kvar, men igår så tänkte jag att jag skulle ta bort dem.
Det är ju onödigt att de ligger där och tar upp plats. Speciellt som det av någon anledning var en hel serie på samma motiv, men det är rent förgjort.
När jag öppnar en bild så finns det ingen papperskorg nere i högra hörnet. Det står visserligen "Ändra" uppe i högra hörnet,
men det innebär tydligen bara att jag kan Duplicera, eller ändra bilden rent tekniskt, beskära, skärpa, ljus och så.
Någon annan som stött på detta problemet, och kommit på en lösning på hur man får bort bilderna? :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JonasHellman

Det du beskriver låter för mig som att det är bilder som är synkade från en dator. Då lägger de sig i ett album med ett namn beroende på vad albumet heter på datorn och så uppstår ditt scenario. Om så är fallet är lösningen att helt enkelt bocka av deras synkning på datorn och ev. Ta bort dem i kamerarullen och inte i ett av de synkade albumen.

 

Om detta inte är fallet har jag tyvärr inget mer att komma med! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blir jag osäker? Men visst var det så i någon av de tidigare versionerna av iOS att det inte gick att radera bilder hur som helst? Har något svagt minne av att man fick gå någon krångelväg för att radera? Någon som kommer ihåg?

 

Och, om det nu var så? Då ställer sig frågan; om iOS-uppdateringar gjorts löpande? Dvs har den iOS 8.2 ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...