Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

SATA adapter


vilnis

Rekommendera Poster

Alltså är jag dum eller fattar jag bara inte? Jag har en sånhär adapter (på bilden). Man kopplar väl bara in USB och datorn skall väll hitta hårddisken då? Eller behövs det något mer? Min dator hittar inte hårddisken.. :(

post-75267-0-96202300-1427216435_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vanliga är att man stoppar in hårddisken i ett kabinett eller liknande och ansluter via USB och det ska fungera. Prova att starta om datorn med den ansluten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vanliga är att man stoppar in hårddisken i ett kabinett eller liknande och ansluter via USB och det ska fungera. Prova att starta om datorn med den ansluten.

Tack för svar! Testade starta om, men den hittar ej denna hårddisk. En annan hårddisk jag har hittade min Macbook. Det är inget fel på hårddisken då den funkade bra innan jag bytte till SSD.. Skumt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla så hårddisken är väl ansluten till adaptern. Ta isär och sätt ihop noggrannt. Se till så det inte är där problemet sitter. Testa med en annan hårddisk alternativt en annan adapter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla så hårddisken är väl ansluten till adaptern. Ta isär och sätt ihop noggrannt. Se till så det inte är där problemet sitter. Testa med en annan hårddisk alternativt en annan adapter.

Hårddisken kommer upp under skivverktyg och det står att den är läs o skrivbar.. ?

post-75267-0-79234200-1427218538_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske få gå in i Finderinställningar och klicka i att den ska visas på skrivbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hårddisken kommer upp under skivverktyg och det står att den är läs o skrivbar.. ?

Kolla i finders inställningar om det är aktiverat att visa externa diskar osv. Finns inställningar för båder sidofältet och skrivbordet.

 

Annars i Finder, klicka i sidofältet där det står (t ex) “Sven-Allers Mac Pro” och se om den finns med där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså är jag dum eller fattar jag bara inte? Jag har en sånhär adapter (på bilden). Man kopplar väl bara in USB och datorn skall väll hitta hårddisken då? Eller behövs det något mer? Min dator hittar inte hårddisken.. :(

Prova att ansluta båda USB-sladdarna. Den ena brukar vara enbart för extra ström och kommunicerar alltså inte med disken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hårddisken kommer upp under skivverktyg och det står att den är läs o skrivbar.. ?

 

I Skivverktyg finns det en knapp heter "Lägg på skrivbordet" i verktygsraden. Klicka på den så borde det fungera. (Om Skivverktyg istället tycker att hårddisken redan ligger på skrivbordet så ändras den till "Ta bort från skrivbordet).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...