Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

SSD till Mac Mini mid 2011


NoFun

Rekommendera Poster

Hej!

 

Är ute efter en SSD till min Mac Mini mid 2011 men är väldigt dåligt insatt i vilka SSD som är bra eller ej.

Vill ha en prisvärd SSD på runt 250 GB och har tittat lite på Intel 540 och Samsung 840.

 

Har ni några förslag till mig? =)

 

Mvh / NoFun

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gissar att du menar Intel 530. Så länge Intel envisas med Sandforce styrkrets vill då inte jag ha en. Det kan hända att de är förbättrade men inte som jag sett eller hört. Samsung 840 har haft en hel del problem så den undviker jag också. Din Mini har den 6 Gpbs hårddiskanslutingen som gäller idag och kan utnyttja SSD-prestandan fullt ut.

..

Satsa på Crucial MX 100 eller Samsung 850

 

http://www.nordichardware.se/SSD-Recensioner/svenska-ssd-guiden-vaerldens-stoersta-loepande-ssd-test/Rekommendationer-och-utmarkelser.html#content

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gissar att du menar Intel 530. Så länge Intel envisas med Sandforce styrkrets vill då inte jag ha en. Det kan hända att de är förbättrade men inte som jag sett eller hört. Samsung 840 har haft en hel del problem så den undviker jag också. Din Mini har den 6 Gpbs hårddiskanslutingen som gäller idag och kan utnyttja SSD-prestandan fullt ut.

..

Satsa på Crucial MX 100 eller Samsung 850

 

http://www.nordichardware.se/SSD-Recensioner/svenska-ssd-guiden-vaerldens-stoersta-loepande-ssd-test/Rekommendationer-och-utmarkelser.html#content

 

Japp menade såklart Intel 530. Då ska jag ta och kolla på dem.

Vad jag fått fram så har den Sata 3 (6 Gbps)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får tacka er för de snabba svaren!

 

Det blir till att beställa hem antingen Crucial MX100 eller Samsung 850 så fort jag bestämt vilken jag ska satsa på =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samsungen är något vassare. Har egentligen ingen större betydelse nu, men det är aldrig fel inför framtiden att köpa den vassaste.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samsungen är något vassare. Har egentligen ingen större betydelse nu, men det är aldrig fel inför framtiden att köpa den vassaste.

 

Det blev en beställning av Samsung :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...