Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Safari uppdatering


Daddyj

Rekommendera Poster

Uppdaterade till den nya versionen av safari i helgen genom AppStore. Nu har ett problem uppstått, safari funkar som vanligt när man startar datorn men efter några sidbyten stannar den blå laddningslisten efter några cm och inget händer.

Det kommer ej upp några felmeddelanden, wi-fi funkar på alla andra enheter.

Vad göra?

 

Installerade innan uppdateringen ett spel Cities: Skyline via steam, påverkar detta något?

 

Tacksam för vägledning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen,

 

Står att safari inte kan koppla upp till servern plus en massa nummer.

Ipad, tv, iphone funkar utmärkt på nätverket men inte Mac:en vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En skärmdump vore till hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova säker start - håll ner shift-tangenten vid uppstart av datorn i några sekunder, logga in i datorn sedan starta om. Detta rensar äldre cachefiler, kanske är något gammalt som hänger kvar. Prova även reparation av skivbehörigheter (görs i Skivverktyg).

 

Är det bara Safari som inte kör mot nätverket eller är det andra program som inte kör heller?

Vad säger Systeminställningar - Nätverk?

Kör du någon form av brandvägg, annan än Apples egna inbyggda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen,

 

Står att safari inte kan koppla upp till servern plus en massa nummer.

Ipad, tv, iphone funkar utmärkt på nätverket men inte Mac:en vad göra?

Jag har ofta liknande problem, framför allt när jag ska logga in på Swedbank. Då säger meddelandet att Safari inte kunde upprätta en säker anslutning. Men det har även hänt att vissa andra sidor inte fungerat. Rensade ut lite enligt nedan och efter det fungerade det. Men problemet verkar återkomma, dvs laddningen av sidan hänger sig. Har inte några som helst problem med Firefox, det går mycket snabbare att ladda sidorna också. Så jag föreslår att du provar med den läsaren tills vidare.

 

post-528-0-91062700-1427196358.png

 

post-528-0-41305500-1427196374.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...