Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Batteri svällt upp


Dia2

Rekommendera Poster

Hej

 

Batteriet på min fars Macbook Air 11 har svält upp så hela datorn ser ut som en stor bula.

När jag öppnade locket åkte tangenterna ner på sin plats och man kunden använda styrplattan som vanligt. Bifogar bild.

 

Skulle detta kunna täckas av apple trots att datorn är från 2011?

Problemet nu är att jag inte vågar stänga luckan igen för då måste jag trycka ner batteriet ordentligt för att kunna låsa skruvarna.

post-23342-0-84250400-1427097814_thumb.jpg

post-23342-0-99522700-1427097886_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tveksamt. Batterier räknas normalt som förbrukningsvara och reklamera batteriet efter 3år lär bli svårt men testa ring Apple och hör vad de säger. (020) 100 529

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår att det är en förbrukningsvara, men är det meningen att den ska svälla upp på detta sätt? Dessutom ligger cykelantal på strax över 200 laddningar.

 

Har skickat över bilderna till en auktoriserad verkstad, väntar på svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sådant som inte ska hända men som kan hända precis som med vilken annan komponent som helst i datorn som går sönder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fel som uppstår efter garantitiden täcks normalt inte av Apple. Batterier har kort livslängd, och att batterier kan svälla efter några år det är inte heller det särskilt ovanligt - gäller även andra fabrikat. Visst kan man säga att det inte är meningen att saker och ting ska gå sönder, men det kan ändå hända...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...