Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

4 månader borta från min Iphone 5s


Iphone5sara

Rekommendera Poster

Iphone5sara

Hej. Har två problem.

 

1. Skaffat en Iphone 5s från att ha haft en Iphone 4s, idag uppdaterade jag iOs och återställde telefonen för den fastnade i "itunes+usbsladd-läget" när jag skulle synkronisera den nya telefonen i itunes.

I alla fall, nu har alla bilder samt sms&imessage, samt alla anteckningar, tagna och skickade/mottagna efter 24e november försvunnit från min nya mobil. Vad är detta? Jag säkerhetskopierade min gamla mobil innan jag bytte till den nya och synkroniserade den, men varför har allt detta försvunnit?

Kan man få tillbaka det jag har förlorat?

 

 

2. Kan för övrigt inte öppna Itunes i datorn, det öppnas varken när jag ansluter telefonen i datorn eller när jag klickar på ikonen på datorn. Detta händer ALLTID när jag har problem med uppdateringar/återställningar. Blir alltid tvungen att använda min gamla dator där det fungerar. Vad är felet?

 

Tacksam för alla svar ni kan ge, stora som små :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphone5sara

...ska lägga till att allt fanns när uppdateringen, återställningen och synkroniseringen av min nya telefon var klar men försvann efter ett tag, efter att jag hade ringt ett par samtal. Nu är dem samtalen borta också för övrigt! (precis som allt annat jag nämnt ovan).

 

 

Är jäkligt rädd att mer ska försvinna nu... :cry::(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installera iTunes igen på datorn. Du säger nu inte vilken dator du har, Mac eller Windows? Har du en säkerhetskopia av iTunes-biblioteket?

 

Du säger du har två datorer.. iPhone kan enbart synkas mot ett iTunes bibliotek åt gången. Om den normalt är synkad mot den nya så är den synken förlorad när du synkar mot den gamla, det gamla biblioteket ersätter det nya.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphone5sara

Var tvungen att avinstallera Itunes och installera om den. Nu fungerar den att öppna igen.

 

Gjorde bara en säkerhetskopia i Itunes av min gamla telefon, inte iCloudsäkerhetskopia.

 

Jag har en windowsdator. Min gamla är windows också.

 

Har jag blivit av med mitt innehåll pga att jag synkroniserade min nya mobil i den gamla datorn? Trodde att när man väl var inloggad i Itunes var det ett och samma iTunes bibliotek!?

 

(Jag är inte så insatt i hur detta, itunes/icloud/iphone, fungerar som ni märker så ursäkta min förvirring)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Itunes-biblioteket ligger lokalt i datorn. När du synkar med en dator så får du det iTunes-bibliotek som ligger i just den datorn. Om du har gjort en säkerhetskopia i iTunes så sparas den säkerhetskopian i just den datorn och tillhör det iTunes-bibliotek som den sparas i. Itunes-biblioteket ligger inte på internet utan lokalt.

Om du har gjort en säkerhetskopia så får du tillbaks den informationen genom att hämta upp den från samma dator som du sparade säkerhetskopian i, detta är inte samma sak som att synka. Synkning av innehåll det synkar spellistor etc. i iTunes, medan en säkerhetskopia innehåller all information som din telefon innehåller. Synkning synkar inte all information utan är till för att man i iTunes kan göra nya spellistor och ändra information och så, och när du synkar så får du denna nya information i telefonen.

För att byta dator så flyttar du över iTunes biblioteket från den gamla datorn till den nya, då får du med din gamla information. iTunes-biblioteket är en databas.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphone5sara

Okej, bra att veta, tackar!

 

Jag har ju min gamla mobil kvar som jag precis har icloudsäkerhetskopierat (i itunes). Min gamla innehåller allt som jag vill ha i min nya iphone, vad gör jag för att föra över allt innehåll till min nya?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"icloudsäkerhetskopierat (i itunes)"

Har du säkerhetskopierat den på iCloud eller har du säkerhetskopierat den i iTunes? iCloud och iTunes är inte samma sak. :) Icloud är en molntjänst, medan iTunes är en applikation för mediainnehåll. Säkerhetskopierar du den på iCloud, vilket görs inuti telefonen, så finns den på iCloud och du hämtar in säkerhetskopian i telefonen under Inställningar - iCloud - Lagring, säkerhetskopiering. Itunes är inte inblandad.

Här är mer information hur du hämtar in en säkerhetskopia från iCloud.
https://support.apple.com/kb/PH12521?locale=en_US&viewlocale=sv_SE

Om du har säkerhetskopierat den i iTunes så ligger den lokalt i den dator och iTunes-bibliotek som du har gjort säkerhetskopieringen i. Då får du ansluta telefonen till iTunes och välja att hämta upp säkerhetskopian. Du klickar på din iPhone inuti iTunes, och under "Säkerhetskopior" så finns valet "Återställ säkerhetskopia", klicka på den och välj den säkerhetskopia som du vill hämta upp.


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...