Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphone vägrar att ladda


hernandeeez

Rekommendera Poster

hernandeeez

Hej! Jag lämnade precis in min Iphone 5s på lagning pga trasig skärm, jag fick en helt ny 5s istället för den gamla. vilket jag är mycket tacksam över. På brevet stod det "när du får en utbytesenhet kan det ta upp till 4-5 uppladdningstillfällen innan batteriet når full kapacitet"

jag började ladda min telefon direkt när jag fick den, telefonen var då på 20 procent enheter. sedan droppade telefonens batteri till noll och stängdes sedan av. jag stoppar nu in kontakten i telefonen där det står att den laddas i ett avstängt läge, har laddad så nu i 19h. telefonen går fortfarande inte att starta. eftersom det står att det inte är batteri i telefonen.

 

Någon vänlig som vet vad det kan vara för fel?

jag har prövat använda olika laddare som fungerar, har testat på andra enheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får väl lämna tillbaka den (också).

 

Du verkar ju ha testat ett antal laddare och förhoppningsvis ett antal kablar också (så det inte är fel på kabeln).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hernandeeez

Du får väl lämna tillbaka den (också).

 

Du verkar ju ha testat ett antal laddare och förhoppningsvis ett antal kablar också (så det inte är fel på kabeln).

jo exakt. men det är det jag inte hoppades på att få göra. eftersom det känns som att telefonen är vid liv när det står att telefon är i laddning. går bara inte att starta den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo exakt. men det är det jag inte hoppades på att få göra. eftersom det känns som att telefonen är vid liv när det står att telefon är i laddning. går bara inte att starta den

Prova en "software reset". Håll in både hemknapp och vilo-knapp samtidigt tills telefonen startar om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hernandeeez

Prova en "software reset". Håll in både hemknapp och vilo-knapp samtidigt tills telefonen startar om.

jag har prövat det. den går inte att göra det eftersom det inte finns någon ström i telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå där. Det låter som att detta är ett hårdvaruproblem dessvärre ....kan vara en resistor nära batteripluggen på moderkortet (mainboard) som inte har koppling/läser av batteriet. Tror den tyvärr måste in på service.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...