Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varför försvinner min skrivbordsbild vid omstart?


its_carl

Rekommendera Poster

Du tittar förmodligen i fel Bibliotek, du ska gå in i din Användarmapps Bibliotek

 

post-113-0-36866100-1426491919_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tittar förmodligen i fel Bibliotek, du ska gå in i din Användarmapps Bibliotek

 

attachicon.gifSkärmavbild 2015-03-16 kl. 08.44.43.png

Jag gjorde som tipset sa att klicka på "Gå" i finder med "alt" knappen nedtryckt, sedan bibliotek.

Hur lokaliserar jag min användarmapps bibliotek?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde som tipset sa att klicka på "Gå" i finder med "alt" knappen nedtryckt, sedan bibliotek.

Hur lokaliserar jag min användarmapps bibliotek?

 

Du verkar vara i rätt bibliotek. Vet dock inte varför du inte hittar plist-filen.

 

Var ligger bilden? På systemskivan? På en extern disk? På en NAS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar vara i rätt bibliotek. Vet dock inte varför du inte hittar plist-filen.

 

Var ligger bilden? På systemskivan? På en extern disk? På en NAS?

Bilden ligger i en map på skrivbordet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bilden ligger i en map på skrivbordet

Kanske det som är felet

gå in i Systeminställningar > Skrivbord och Skärmsläckare, och importera bilden eller mappen dit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska inte spela någon roll var du har bilden. MEN om du flyttar den tappas kontakten och du måste göra den till skrivbordsbakgrund igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fundering jag har... har du lagt bilden på rätt skrivbord? Jag menar, så den inte ligger på en annan skrivbordsyta än den som kommer upp vid start. Har du gjort det så syns den inte när du startar om datorn för datorn startar med skrivbord 1... Macen kan ha flera skrivbord och varje skrivbord kan ha olika bakgrundsbilder...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sökt på problemet och hittat denna länk

http://macworld.idg.se/2.1038/1.556991/varfor-forsvinner-min-skrivbordsbild

 

problemet är att jag inte har någon com.apple.desktop.plist. under Preferences så den lilla "how to" listen hjälper inte. Vad kan det heta istället?

 

mitt OS är version 10.9.5.

Till frågan (trådens titel)... Var ligger din bild du valt. Är det en bild/fil lokalt på datorn, eller ligger den i nåt bibliotek el kanske på ngn delad disk, extern disk, iCloud el nåt? Då är det intre helt omöjligt att det är felet till varför den försvinner.

 

Hela sökvägen till plist-filerna är: (~ = hemfoldern)

~/Library/Preferences/com.apple.desktop.plist
~/Library/Preferences/com.apple.desktop.plist.lockfile
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...