Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Inget ljud i paralells Windows 7


Canarden

Rekommendera Poster

Macbutiken installerade Parallells Windows 7 åt mig för 4 år sedan då jag behövde det för ett program (som inte hade ljud). Nu installerade jag ett nytt program men får inget ljud. Det är inte heller ljud i Windows Mediaplayer så det verkar ju inte bero på programmet.

Om du har något råd åt mig att kolla något så skriv gärna hur jag hittar dit, för jag kan inte så många datatermer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Är själv inte så "vass" på Mac'en (än) men för mig låter som det behövs någon typ av drivrutiner till windows för att du ska få rätt sida på ditt problem.

 

Hur ser det ut om du "klickar" på den här datorn och väljer "egenskaper - enhetshanteraren , om du har ett gult utrops tecken under ljud , video... så är det som jag trodde att du behöver uppdatera drivrutinerna för det....

 

Annars hoppas jag någon annan kan svara dej bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Parallels, titta under menyn Devices och välj Sound. Alternativet "Enable sound" skall vara valt (och alltså inte "Mute" = tyst).

 

I altenativen "output device" och "input device" är det nog bäst att välja "Default" ( = förvalt). Annars kan du prova några av de manuella alternativen.

 

Längst ner i menyn finns "Configure", där kan du eventuellt hitta några andra inställningar.

 

Prova också att köra "Reinstall Parallels Tools" från menyn Actions.

 

Sedan finns det förstås en del inställningar att titta på i Windows, men det tror jag du klarar bättre än jag. Framför allt tittar du så klart på hur ljudvolymen är inställd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...