Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Lägg till platsinformation i Bilder


Dragonilm

Rekommendera Poster

Hej, vänner.

 

En av de funktioner i iPhoto som jag mest uppskattade var att själv lägga till platsinformation var det importerade fotot är taget. Denna information förs automatiskt över från min iPhones bilder, men jag har även en Canon 5D som inte har inbyggd GPS.

 

Nu har jag emigrerat över till nya Bilder och finner programmet smidigare och "renare" än iPhoto, så jag har stora förhoppningar på en trivsam användning framöver. Däremot hittar jag inte funktionen från iPhoto där användaren själv kan lägga till platsinformation.

 

Finns någon sådan? Kan någon hjälpa mig?

 

Trevlig helg!

 

/Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att den funktionen finns än utan den kommer förhoppningsvis vid en uppdatering.

 

Finns många saker som är ofärdiga som tex att man inte kan slå ihop flera bilder till samma ögonblick (gruppering)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas att Du har en backup på Ditt bildbibliotek. Hade aldrig använt en betaversion i skarpt läge...

 

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bilder är i beta-version än, det är inte färdigt, inte klart.. Vi får se vad som kommer och hur det är när det är färdigt, ge dig till tåls lite. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas att Du har en backup på Ditt bildbibliotek. Hade aldrig använt en betaversion i skarpt läge...

 

 

 

/ Kiwi

 

Bilder använder inte iPhoto biblioteket utan skapar ett nytt från det befintliga så inget blir förstört.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bilder använder inte iPhoto biblioteket utan skapar ett nytt från det befintliga så inget blir förstört.

 

Det var ju skönt att höra. :nerd:

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju skönt att höra. :nerd:

 

 

/ Kiwi

Jag var lite orolig själv men eftersom jag har TM backup kändes det bättre.

Sen när jag såg att den kopierade biblioteket kändes ändå bättre.

Nackdelen är att man måste ha mycket utrymme på hdd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast är verkligen Bilder i en betaversion? OS X är beta, men Bilder är i version 1.0. Nu betyder iofs inte versionsnumret att inget kan hända innan släppet i vår, men det ska nog mycket till för att nya funktioner ska komma då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast är verkligen Bilder i en betaversion? OS X är beta, men Bilder är i version 1.0. Nu betyder iofs inte versionsnumret att inget kan hända innan släppet i vår, men det ska nog mycket till för att nya funktioner ska komma då.

Eftersom för att man ska få tillgång till Bilder är att uppgradera till OS X 10.10.3 som är en beta så är Bilder en beta:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I nyhetsartiklar omnämns Bilder som en betaversion. Och så här står det på Apples hemsida om programmet:

 

post-17720-0-85104400-1425797257_thumb.jpg

 

Så jo, det får nog kallas för betaversion, oavsett versionsnumret.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...