Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fabriksåterställning funkar inte. Vad göra?


patanp

Rekommendera Poster

Hej jag är en ny mac användare. Jag fick min mammas NY GAMMLA VITA bärbara mac. Den är helt ,har legat i kartongen i flera år och jag startade den för första ggn i Tisdags. Jag stängde av den på kvällen när jag nästa morgon startade den så kommer det inte upp några ikoner som låg längst nere på skärmen dan innan (papperskorgen,safari,etc).

Jag har försökt fabriksåterställa den utan framgång (cmd+R), vad ska jag göra föra "börja om" igen?

Mvh P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cmd plus R tar dig till återställningspartitionen i datorn om datorn har OS X 10.7 Lion eller nyare. Om datorn har ett äldre OS X så fungerar inte Cmd plus R. Har man en äldre dator och OS X så kan man använda de medföljande installationsskivorna till systemet för att rensa hårddisken och ominstallera, det ska finnas två skivor och det är installation disc nr 1 som du stoppar i skivenheten och sedan startar upp datorn med samtidigt som du håller ner C-tangenten. Detta startar från CD/DVD-enheten.

Du skriver att dockan inte kommer upp längst ner, men startar datorn i övrigt? Du kan prova att röra musen ner mot skärmens botten, kanske det är så enkelt som att dockan är inställd på att vara gömd och bara komma fram när musen rör sig i nederkant av skärmen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...