Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Rullningslisten borta? Försvann vid uppdatering till ny OS X-version


macgirl85

Rekommendera Poster

Uppdaterade till Yosmite men nu är sid flyttaren borta på tex web sidor och i mappar..

Alltså den man använder för att komma upp och ner på sidan (vet inte vad de heter)

Även om jag lägger mus pekaren precis vid kanten så kommer den inte fram.. hur får jag tillbaka den?!

Har även problem med google för när jag använder piltangenterna så kommer jag inte längst upp på sidan, kan alltså inte söka.

Får göra sidan mindre och större för att få fram sidflyttaren och försöka tajma in så jag kan ta tag i den och komma längst upp på sidan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det heter scroll eller scrollbar (antar att det är vad du menar). du kan ställa in att alltid ha scrollbaren synlig under "allmänt" i dina inställningar.

 

 

(det kallas rullningslist på svenska)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grundinställningen i Yosemite är att rullisten är dold tills du använder den, och nej det räcker inte med att bara flytta muspilen dit. :) Men börjar du rulla med styrplattan upp eller ner eller sidledes så ska den dyka upp av sig själv. Du kan även ställa in den att vara synlig hela tiden, som redan nämnts ovan.

För att komma högst upp i ett fönster med en webbsida när du använder Safari, tryck cmd pil-upp. Cmd pil-ner hoppar längst ner. Sedan kan du rulla en fönster-ruta i taget med alt pil-up eller alt pil ner. Och då syns även rullningslisten för fönstret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...