Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac Mini eller extern HD


matand

Rekommendera Poster

Hej! Jag har idag en Macbook Air men behöver en stor hårddisk för att lagra främst bilder och filmer. Jag är lite i valet och kvalet mellan att köpa en Mac Mini eller en extern hårddisk (Time Capsule). Om jag skulle kunna ha mina filmer och bilder smidigt tillgängliga via extern hårddisk (trådlöst genom Macbook Air) så har jag inte något annat större syfte med Mac Mini. Jag behöver med andra ord större lagringsutrymme och tillgänglighet för dessa filer.

Jag vill kunna se dessa via min Apple TV (har två stycken och vill att innehållet på Mac Mini eller extern hårddisk ska vara tillgängligt till båda), vilket jag gör idag genom att använda mig av iPhoto (inväntar med spänning Photos) respektive iTunes. Problemet är att jag vill kunna lagra dessa filmer och bilder någon annanstans än på Macbook Air och ha dessa tillgängliga. Jag förstår att jag, för att kunna se filmer, måste ha igång min Macbook Air och iTunes men hur hanterar jag själva kopplingen mellan iTunes på datorn och extern hårddisk? Och finns det någon speciell fördel med Time Capsule gentemot andra trådlösa hårddiskar?

Är det någon som har erfarenhet av liknande lösningar?

 

Mvh MatAnd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...