Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Min Enter tangent funkar inte på min Numpad i Windows mode


andenwee

Rekommendera Poster

Hej,

Hade lite problem med att få igång min numpad tangent bord på min mac när jag kör det i windows. Funkar hur fint som helst i mac mode. Men när jag växlar till windows mode funkar inte enter tangenten. På det vanliga tangent bordet funkar det fint i både windows mode och mac mode. Men på det lilla sifferbordet funkar inte enter tangenten. '

 

Någon som varit med om detta och vet vad som är felet?

 

Tack på förhand

 

MVH Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur växlar du till "Windows mode"? Kör Windows virtuellt? Eller startar om via Bootcamp?

 

Returtangenten och entertangenten har litet olika funktion och funkar därför olika i olika program. Är du helt säker på att entertangenten borde fungera i det program som du kör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur växlar du till "Windows mode"? Kör Windows virtuellt? Eller startar om via Bootcamp?

 

Returtangenten och entertangenten har litet olika funktion och funkar därför olika i olika program. Är du helt säker på att entertangenten borde fungera i det program som du kör?

 

Jag växlar till windows mode genom att dra med 3 fingrar åt sidan. Vet inte vad som menas med virtuellt eller bootcamp. Men jag startar inte om datorn om jag vill köra i windows mode. Det som jag vill skall fungera är att jag kör excel och knappar in siffror och när jag är klar med ett fält trycker jag enter för att den skall hoppa ner men det gör den inte. Så har det funkat när jag kört excel tidigare på windows och då har jag använt mig av enter tangenten inte retur. Det går väldigt mycket snabbare att använda sig av den när man jobbar med att slå in siffror.

 

MVH Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inställningar i ditt virtualiseringprogram för att välja inställning av tangentbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...