Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med täckning?


sgt_slaughter

Rekommendera Poster

sgt_slaughter

Köpte min iPhone 6 plus under lanseringen från Halepob. Efter 2v användning så började jag märka att "ingen service" dyker uppe i vänstra hörnet. Kan vara så någon minut och sen försvinna, detta uppstår minst 3-5 ggr per dag. Har ej varit i kontakt med Halbop ännu, tänkte höra om någon annan som har detta problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hör med Halebop. Jag har ingen iPhone 6 men när jag hade ett liknande problem för en tid sedan med min iPhone 4 så ringde jag Halebop och de sa att det var störningar i området där jag använde telefonen och att de jobbade på att lösa problemet. Under vintern så har det varit problem med 3G-nätet på på flera ställen och med flera operatörer inblandade.

Bland annat så har de haft problem med belastningen, dvs att en station gått sönder och då har kapaciteten spritts ut på de andra som har blivit överbelastade och då har signalen kommit och gått som en följd av det och med många avbrutna samtal och bruten datatrafik.

Så ring din mobiloperatör så kan de svara på om det är problem med täckningen där du just använder telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sgt_slaughter

Hör med Halebop. Jag har ingen iPhone 6 men när jag hade ett liknande problem för en tid sedan med min iPhone 4 så ringde jag Halebop och de sa att det var störningar i området där jag använde telefonen och att de jobbade på att lösa problemet. Under vintern så har det varit problem med 3G-nätet på på flera ställen och med flera operatörer inblandade.

 

Bland annat så har de haft problem med belastningen, dvs att en station gått sönder och då har kapaciteten spritts ut på de andra som har blivit överbelastade och då har signalen kommit och gått som en följd av det och med många avbrutna samtal och bruten datatrafik.

 

Så ring din mobiloperatör så kan de svara på om det är problem med täckningen där du just använder telefonen.

 

Jo jag snackade med Halbop och de hade inte haft ngr driftstörningar, fick rådet att testa byta sim-korter eller skicka in telefonen till behörig serviceverkstad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra, då vet du. Följ deras råd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...