Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Trasig skärm, behöver bilder, sms osv


jockehemmingsson

Rekommendera Poster

jockehemmingsson

Hej! Min syster är lite deppad över att hennes iphone 5 har trasig skärm. Hon har en ny iphone nu men hon skulle gärna vilja ha åt sina bilder, kontakter, sms osv från den gamla.

 

Hon har ej anslutit den till datorn förut. Det finns ingen sökerhetskopia på iCloud. Och de går inte att navigera på skärmen för att godkänna datorn man anslutit till.

 

Så min fråga är: hur gör jag? Finns det något program som kan göra jobbet?

 

Ett sett skulle ju vara att byta skärmen men som det verkar är det mer saker som är trasig i den så de känns sådär att kosta på.

 

Tack på förhand! :)

/Jocke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såna där företag som lagar iPhones kan säkert få ur bilder ur trasiga iPhones, de plockar väl ut minnet och läser av helt enkelt, gissar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det bara är bilden i skärmen som knasar men digitizern (touchen) fortfarande fungerar så kanske en lightning till HDMI adapter kan hjälpa dig?

Annars är det som redan nämnts att punga upp för att någon reparationsfirma ska montera en ny skärm och hoppas det är tillräckligt för att komma in i telefonen och ta backup.

 

En stilla undran bara... varför tar folk inte backup på sina datorer och telefoner? Har hört ursäkter som "Jag trodde inte det behövdes på en dator som kostar över 20.000" ...men allvarligt.... varför tar inte folk backup?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jockehemmingsson

Ska prova ansluta den med Hdmi, tack för det tipset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...