Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Safari utomlands


Gäst Runner

Rekommendera Poster

Hej.

Är i Portugal och när jag ska skapa en profil på Ubisoft (gäller iofs andra saker också) så blir all info på portugisiska på rutor som ska klickas i typ "godkänn vilkoren". Men även Google fast där kan jag ju aktivt själv välja google.se.

Har stängt av platstjänster men det är samma sak. Hittar inget i inställningar i Safari som skulle passa.

Finns det något tips eller är det bara något man får finna sej i med utländsk IP adress?

 

Tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

är det bara något man får finna sej i med utländsk IP adress?

 

Ja det är troligen så att språket baseras på IP adressen. Så är det med "smarta" system, de är smarta så länge alla gör exakt som utvecklarna tänkt sig men när någon faller utanför det mönstret blir systemet dummare än tåget - eller SJ kanske man säger, elakt att skylla på tåget ;)

 

Lösningen är en VPN uppkoppling som ger dig en Svensk IP adress.

 

Googla "VPN svensk ip" så hittar du alternativ. Kan tyvärr inte säga så mycket om hur bra tjänsterna är eftersom jag inte använder någon av dem själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!!

Att jag inte tänkte på det. Nu är det iaf fixat!

Har Bahnhof och dom tog 40 sek/månad för VPN.

Inlagt i macbook och iphone, perfekt ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Tack!!

Att jag inte tänkte på det. Nu är det iaf fixat!

Har Bahnhof och dom tog 40 sek/månad för VPN.

Inlagt i macbook och iphone, perfekt ??

Jag har själv VPN från Bahnhof men kunde inte tipsa om dem i största allmänhet eftersom de bara levererar till egna kunder. Men fint att det löste sig! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta låter väldigt konstigt för jag har varit utomlands i sex veckor och inget sådant beteende i Safari för mig.

Enda som hände var att annonser var på lokalspråket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Detta låter väldigt konstigt för jag har varit utomlands i sex veckor och inget sådant beteende i Safari för mig.

Enda som hände var att annonser var på lokalspråket.

Titeln på tråden är ju Safari men jag tror inte att detta haft med webbläsaren att göra utan t.ex. Ubisofts webbplats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...