Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple tv utan antennkabel i tv?


Lumba123

Rekommendera Poster

Hej. Kan man använda en Apple tv utan att man har en antennkabel kopplad till tv?

Jag har internet men har ingen möjlighet att dra en antenn kabeln till tvn för att kunna se tv, så jag tänkte att man bara kan koppla in en Apple tv och spegla ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej, det funkar dessvärre inte. Med Apple tv så kan du antingen visa upp material som du har lagrat eller strömmar till exempelvis en iPhone. Eller material som kommer genom de appar som finns i Apple tv. Exempelvis SVT play.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kan du det. Jag har ingen anntenkabel och kör trådlöst internet och det funkar toppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Jo det funkar. Antennen har inget med Apple Tv att göra. Du kan visa allt som du kan visa på datorn genom att spegla skärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej, det funkar dessvärre inte. Med Apple tv så kan du antingen visa upp material som du har lagrat eller strömmar till exempelvis en iPhone. Eller material som kommer genom de appar som finns i Apple tv. Exempelvis SVT play.

Hur tänkte du nu? Antennkabel in i Apple-TV?

Men frågan var om man MÅSTE ha en antennkabel alls. Och det måste man inte. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tänkte du nu? Antennkabel in i Apple-TV?

Men frågan var om man MÅSTE ha en antennkabel alls. Och det måste man inte. :)

Läste frågan fel ser jag nu... trodde hen ville ha in "vanlig" tv via Apple TV:n, för att antennkabeln inte räckte fram. Och det går ju inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej, det funkar dessvärre inte. Med Apple tv så kan du antingen visa upp material som du har lagrat eller strömmar till exempelvis en iPhone. Eller material som kommer genom de appar som finns i Apple tv. Exempelvis SVT play.

vad snackar du om?? klart han kan! Antennen har väl inget med atv o göra,så länge man har tillgång till internet så kan man använda apple-tv utan några som helst problem!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste frågan fel ser jag nu... trodde hen ville ha in "vanlig" tv via Apple TV:n, för att antennkabeln inte räckte fram. Och det går ju inte.

 

 

vad snackar du om?? klart han kan! Antennen har väl inget med atv o göra,så länge man har tillgång till internet så kan man använda apple-tv utan några som helst problem!

Vad snackar DU om? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

raubtier76

 

 

Vad snackar DU om? ;)

vad menar du? var mitt påstående fel menar du?,jag har haft apple tv i flera år o vet nog hur det funkar,så förstår inte alls vad DU menar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad menar du?

Din kommentar till Johnalder var ju överspelad. Han hade ju redan förklarat hur fel han hade.

Jag föreslår att du läser hela tråden innan du postar i fortsättningen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

raubtier76

Din kommentar till Johnalder var ju överspelad. Han hade ju redan förklarat hur fel han hade.

Jag föreslår att du läser hela tråden innan du postar i fortsättningen. :)

ja,ok,ja,jag erkänner att jag missade att han hade tolkat svaret fel,men då är jag med på noterna,my misstake! :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja,ok,ja,jag erkänner att jag missade att han hade tolkat svaret fel,men då är jag med på noterna,my misstake! :whistling:

:yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...