Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Betalade appar i android, nu ipad?


Gotlandsanna

Rekommendera Poster

Hej! Jag har idag köpt en ny ipad till dottern. Vi har tidigare endast haft samsung surfplattor och mobiler, men min mailadress som inlogg på samtliga enheter.

 

Dottern har laddar ner appar som jag har betalat för. Har endast behöva betala en gång, men har spelet nerladdat på samtliga enheter.

 

Fungerar inte detta på ipad?

Tack på förhand :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp gjorda i Googles Play butik överförs inte till App Store eller vice versa.

Det blir att köpa appar för respektive plattform.

 

Ett köp i Apples App Store får man givetvis installera på samtliga sina iOS enheter precis som med Android om det var så du menade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De applikationer som är köpta med samma Apple ID fungerar på alla enheter med iOS (iPhone och iPad) där detta Apple ID är installerat, så du behöver bara betala en gång till dina iOS-enheter. Men applikationer för Android-operativsystem (som Samsung använder) är inte kompatibelt med iOS och är en egen och separat lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, då vet jag. Då är det bara att betala en gång till då. Tror att det bara handlar om 2-3 appar som kostar runt 30-40 kronor per styck. Men ändå :( Tråkigt när hon kommit upp till en viss bana i spelet också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så blir det tyvärr när man byter från ett system (Android) till ett annat (iOS). Även när man byter från Windows till Mac (eller tvärtom) så är applikationerna inte kompatibla över olika system, detta därför att operativsystemen fungerar på olika sätt och behöver särskilt anpassad mjukvara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...