Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp min son på 4 år har ändrat lösenord


padda

Rekommendera Poster

Hej , nu kommer fler tro att jag snott någons ipad,,, men sanningen är att jag har en ny ipad air utan simkort, endast för att hemma surfa. Idag så har min 4 åring lyckats lägga in en inloggnigskod då vi tidigare inte haft någon… vi har såklart inte en chans att veta vad och så klart inte han heller! . Vad ska vi göra???h/H garvande Pappa :D:D:stjarnsmall: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänd dig till butiken där du köpt den, medtag kvittot är mitt råd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Jag jobbar på en skola där vi vid ett flertal tillfällen råkat ut för detta och det har alltid fungerat att återställa enligt anvisningarna i bifogad länk men nu har jag en Ipad som inte går att göra enligt anvisningarna så jag undrar om det finns ytterligare något sätt att lösa detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Jag jobbar på en skola där vi vid ett flertal tillfällen råkat ut för detta och det har alltid fungerat att återställa enligt anvisningarna i bifogad länk men nu har jag en Ipad som inte går att göra enligt anvisningarna så jag undrar om det finns ytterligare något sätt att lösa detta?

Vad är det som händer? Eller inte händer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag jobbar på en skola där vi vid ett flertal tillfällen råkat ut för detta och det har alltid fungerat att återställa enligt anvisningarna i bifogad länk men nu har jag en Ipad som inte går att göra enligt anvisningarna så jag undrar om det finns ytterligare något sätt att lösa detta?

 

Jobbar du på en skola så ska ni använda Apple Configurator 2 så slipper ni sådana där bekymmer.

 

https://itunes.apple.com/se/app/apple-configurator-2/id1037126344?mt=12

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som händer? Eller inte händer?

Appleloggan kommer upp men efter ett tag (då bilden med kontakten brukar dyka upp) då blinkar den till och efter en liten stund till så kommer samma bild upp som när man börjar(där det står att Ipaden är avaktiverad) ochvsedan blir skärmen svart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur det fungerar. Och om man då måste ha våra Ipads i ett lokalt nätverk.

Lära sig hur det fungerar är inget alternativ?

Ni bör ju helt klar lägga in begränsningar i paddorna för att slippa dessa problem med att ungarna sätter lösenord och/eller raderar dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur det fungerar. Och om man då måste ha våra Ipads i ett lokalt nätverk.

 

Som SirKnasen säger är det upp till dig/er att lära sig hur det fungerar.

Är rent utav pinsamt att ni har utrustning som ni inte klarar av att hantera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lära sig hur det fungerar är inget alternativ?

Ni bör ju helt klar lägga in begränsningar i paddorna för att slippa dessa problem med att ungarna sätter lösenord och/eller raderar dom.

Jo självklart är det så. Har för mig att man måste ha en Mac för att köra det adminprogrammet och vi har bara pc.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en molnlösning för Windows datorer.

 

https://www.groundctl.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...