Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Outlook Mac + äldre Exchange 2010 SP1-filer


MarreH

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag laddade just ned den nya Outlook för Mac (2015?) som nyligen blivit tillgänglig. Jag kör normalt sett Outlook 2010 eller Outlook 2013 i Windows som jag kör i VMware Fusion eller på Windows-datorer. Jag tycker Outlook fungerar mycket bättre i Windows än i Mac.

 

Jag har ett Office 365-konto som jag använder för mitt företags adress. Det är också den emailadress jag loggar in med i Office 365.

Nu loggade jag in i Office 365 (i nya Outlook Mac) och innan jag började synka fick jag en varning om att kontot innehåller Exchange 2010 SP1-filer.!! Och att jag därmed inte skulle få synkronisering av mina mail. Då ville jag inte fortsätta...

 

Nu finner jag detta mycket märkligt, eftersom kontot är ett Office 365-konto och vad jag förstår måste väl Office 365-konton ha en Exchange 2013-server som mailserver??

 

Det enda jag kan tänka mig är att det skulle kunna finnas gamla mail i mapparna, som kommer från mitt tidigare Exchange-konto, som ju var en Exchange 2010-server. Men annars kan jag inte förstå varför jag får varningen! Det är ju ett Office 365-konto (E3) !!!

Och vad kommer att hända om jag går vidare, trots varningen om att det inte synkar??

 

Nån som kan förklara detta för mig??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...