Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan f.lux skada min dator?


MMMacbok

Rekommendera Poster

Hejsan. Jag funderar på att installera "f.lux" på min Macbook Pro." f.lux" tar tydligen bort det blåa ljuset från skärmen vilket gör att sena timmar med datorn inte kommer att påverka ens sömn. Nu undrar jag ifall programmet på något sätt kan skada datorn? Ifall det kan vara dåligt för datorn att minimiera det blåa ljuset?

 

Mvh,

David

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte uttala mig om programmet verkligen gör Din nattsömn bättre, men jag har väldigt svårt att se hur det skulle kunna påverka datorn (eller närmare bestämt skärmen) på något vis.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan. Jag funderar på att installera "f.lux" på min Macbook Pro." f.lux" tar tydligen bort det blåa ljuset från skärmen vilket gör att sena timmar med datorn inte kommer att påverka ens sömn. Nu undrar jag ifall programmet på något sätt kan skada datorn? Ifall det kan vara dåligt för datorn att minimiera det blåa ljuset?

 

Mvh,

David

Läste på programmets hemsida. Vad programmet gör är att färganpassa skärmljuset efter dygnet så att skärmen ser "normal" ut. Tvivlar på att det reducerar det uppiggande ljuset från skärmarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte uttala mig om programmet verkligen gör Din nattsömn bättre, men jag har väldigt svårt att se hur det skulle kunna påverka datorn (eller närmare bestämt skärmen) på något vis.

 

 

/ Kiwi

 

 

Läste på programmets hemsida. Vad programmet gör är att färganpassa skärmljuset efter dygnet så att skärmen ser "normal" ut. Tvivlar på att det reducerar det uppiggande ljuset från skärmarna.

 

Tack för svar, lär nog installera det isåfall och testa ifall jag märker av någon skillnad.

 

Vad jag har läst/hört så gör det blåa ljuset att man får svårare att somna ifall man utsatts för det för nära inpå läggdags, inte att man sover bättre på natten. Angående att det anpassar skärmen så att det ser "normalt" ut tvivlar jag på då skärmen blir relativt gul (vilket inte är normalt) nattetid då det blåa ljuset minimeras. Har även sett att ett läkarprogram på tv rekommenderar programmet.

 

/David

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK. Det är bara att köra. Berätta gärna hur det går!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...