Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skanner som försvinner


vman

Rekommendera Poster

Hej

Jag har en skrivare av märket Lexmark med inbyggd skanner.

När jag använder programmet Bildinsamling kommer skannern upp först i kanske 30 sekunder, en minut.

 

Sedan försvinner den och det finns ingen skanner längre i programmet.

 

Vad kan det vara för fel?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också lite problem med att TWAIN-resursen läses in hipp som happ, kör Mavericks 10.9.5, men det har varit så länge. Jag går via Förhandsvisning och öppnar via arkivmenyn. Ibland är det utgråat, ibland funkar det. Jag brukar numera gå till den utgråade menyn, sedan direkt gå ur och sedan återvända, då är den hux flux tillgänglig igen. Precis som nu, jag tog två snabba skärmdumpar med fyra sekunders mellanrum. Vet inte varför det är så. Ibland säger den att jag har två TWAIN-resurser...

 

post-28798-0-96876300-1424647366.png

post-28798-0-33007800-1424647368_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...

Tyvärr detta hjälper inte. Nu kommer aldrig skanner upp som ett alternativ.

Någon som har en ide?

DESPERAT!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag har en skrivare av märket Lexmark med inbyggd skanner.

När jag använder programmet Bildinsamling kommer skannern upp först i kanske 30 sekunder, en minut.

 

Sedan försvinner den och det finns ingen skanner längre i programmet.

 

Vad kan det vara för fel?

Skulle kanske kunna vara att skrivaren/scannern går i vila. Kolla om det finns något program till den istället för Bildinsamling. Är nog bättre med tanke på att man får rätt stöd då. Oftast i programvaran som följer med så finns även TWAIN-resurser och sånt, så man kan inhämta från div olika program - inte bara Bildinsamling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...