Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Byta ram minne iMac


Amli

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag tänkte byta ram minne i min iMac 27" sent 2013. Jag har i dagsläget 2st 4 GB. Jag hade tänkte att byta ut dem till 2st 8 GB så jag får 16GB istället för nuvarande 8GB. Då kan jag även uppgradera med ytterligare 2st 8GB framtiden om så behövs.

 

Men nu undrar jag om det går att behålla de 2st 4GB som sitter i och addera 2st 8GB, eller måste det sitta likadana i varje av slot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behåller de befintliga och installera de två nya i de två tomma "sloten". Du kan ha vilken storlek du vill i alla slot och blanda tillverkare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din dator har 4st minnesplatser så du kan behålla de gamla och utöka med mer minne. Det behöver inte vara likadana minnen i varje slot. Du måste självklart kolla upp så minnet du köper är kompatibelt med din dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först måste jag säga stort tack för snabbt svar. Varje gång jag gör ett inlägg på detta forum slås jag av hur fort man får svar och hur hög expertisen är :yeahbaby:

 

Det är dessa jag tänkte köpa:

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/internminne/sodimm-ddr3/crucial-16gb1600mhzsodimmformac/198968.7062/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varje gång jag gör ett inlägg på detta forum slås jag av ......... hur hög expertisen är

Vi vet.

 

 

 

 

:w00t:

:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu får du verkligen ligga i för att använda 24 GB RAM. Det är väldigt mycket. Men Photoshop kan aldrig få nog...

...

Vad har du för hårddisk? Vanlig, FusionDrive eller SSD?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag vet :) Med den här prestandan klarar jag mig lätt så som jag använder den här datorn.

 

Jag har en vanlig hårddisk i iMacen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan köra en extern SSD via Thunderbolt och få i stort sett samma hastighet som om den var intern. Har du i behov av att få en rappare dator kan du lägga OS X på extern disk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...