Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ingår inte keynote?


insideout

Rekommendera Poster

Har Yosemite installerat på datorn på jobbet, där ingår keynote.

 

Har just installerat Maverick på denna dator. Men när jag vill ladda ner Keynote, så kostar den, ingår inte keynote i Maverick?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Keynote ingår i datorköpet om datorn köptes den 1:e oktober 2013 eller senare.

Man knyter då Keynote till sitt Apple-ID för att kunna installera det på nytt eller installera det kostnadsfritt på sina övriga datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är även knutet till om du har iWork sedan tidigare. Nya versionerna är gratis om du köpt iWork tidigare. Jag har en mid 2012 Mac och betalade inget för nya Pages, Keynote och Numbers - för jag hade köpt äldre versioner av dessa tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är även knutet till om du har iWork sedan tidigare. Nya versionerna är gratis om du köpt iWork tidigare. Jag har en mid 2012 Mac och betalade inget för nya Pages, Keynote och Numbers - för jag hade köpt äldre versioner av dessa tidigare.

 

 

Har tyvärr inte köpt iWorks.

 

 

Keynote ingår i datorköpet om datorn köptes den 1:e oktober 2013 eller senare.

Man knyter då Keynote till sitt Apple-ID för att kunna installera det på nytt eller installera det kostnadsfritt på sina övriga datorer.

 

Jag provade logga in på App Store, men keynote kostade fortfarande, trots att jag är nästan säker på att jag köpte den efter första oktober 2013. Är en iMac med 2,9 ghz i5 processor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du bytt iCloud-konto? Du kanske knöt apparna till ett tidigare konto eller kanske inte knutit dem alls ännu?

Kolla under "köp" fliken i App Store.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är även knutet till om du har iWork sedan tidigare. Nya versionerna är gratis om du köpt iWork tidigare. Jag har en mid 2012 Mac och betalade inget för nya Pages, Keynote och Numbers - för jag hade köpt äldre versioner av dessa tidigare.

 

Vet du hur det fungerar om man köpt iWork från Dustin nå'n gång 2011-13.

(Minns ej exakt- men jag har nog kvitto någonstans)

 

Är det gratis då också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet du hur det fungerar om man köpt iWork från Dustin nå'n gång 2011-13.

(Minns ej exakt- men jag har nog kvitto någonstans)

 

Är det gratis då också?

Har du iWork -09 installerat på din dator via en DVD-skiva och kan inte uppdatera till senare version?

Vilken version av OSX kör du? Hur ser det ut under "Köp" i App Store? Inga appar att binda till ditt Apple Id?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var man har köpt iWork ska inte spela någon roll, det ska räcka med att man har det installerat så ska man kunna hämta senaste versioner fritt i App Store. Förutsättningen är att man har iWork '11 eller '09, och att man kör senaste OS X alltså Yosemite. Detta därför att de senaste versionerna inte fungerar på äldre OS X.

Man kan titta under "Köp" i App Store och där ska de synas där man binder dem till sitt Apple ID. Sen ska man kunna hämta ner versioner gratis, ska finnas en Hämta-knapp istället för en Köp-knapp i App Store.

Viktigt att komma ihåg om man har äldre version av iWork - senaste har inneburit många förändringar. I grund och botten så är programmen omskrivna från scratch och har nya utseenden och ändrad funktionalitet, största förändringen gäller Pages.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var man har köpt iWork ska inte spela någon roll, det ska räcka med att man har det installerat så ska man kunna hämta senaste versioner fritt i App Store. Förutsättningen är att man har iWork '11 eller '09, och att man kör senaste OS X alltså Yosemite. Detta därför att de senaste versionerna inte fungerar på äldre OS X.

 

Man kan titta under "Köp" i App Store och där ska de synas där man binder dem till sitt Apple ID. Sen ska man kunna hämta ner versioner gratis, ska finnas en Hämta-knapp istället för en Köp-knapp i App Store.

 

Viktigt att komma ihåg om man har äldre version av iWork - senaste har inneburit många förändringar. I grund och botten så är programmen omskrivna från scratch och har nya utseenden och ändrad funktionalitet, största förändringen gäller Pages.

 

 

Ok, tack.

Jag använder SnowLeopard- är väl därför jag inte ser senare versioner.

 

Jag får väl ladda ned Yosemite och kolla.

 

Kan man installera iWork 09 på Yosemite?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ha både de nya versionerna och de gamla installerade, de gamla ligger i en egen mapp. Jag har dock inte provat hur iWork 09 fungerar i Yosemite så hur bra programmen mår i Yosemites miljö, det kan jag inte svara på.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag installerade mitt "iLife 11" och "iWork 09" på min Mac, senaste osx.

Tydligen hade jag inte registrerat mina köp, och nu var det för sent.

(När jag klickar på registrera verkar jag hamna på en tom sida)

 

Jag har original- skivorna. Finns det nå't sätt att få de senaste versionerna?

 

Kan man ringa Apple- vart ringer man då i så fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På gamla Mavericks kunde man ändra språk till engelska, starta App Store så syntes uppdateringarna för iWork/iLife. Efter installation var det bara att ändra tillbaka till svenska. Någon bugg... kanske fungerar ännu med Yosemite?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...