Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Usb minne


MikkeBee

Rekommendera Poster

Letar ett större usb minne.

512 gb eller större, helst 1TB.

Någon som har tips på vart man kan hitta ett sånt för en schysst peng?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som handlat på Aliexpres?

Har hittat där till riktigt bra priser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får väl vara pilot annars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför just ett USB-minne i den storleken? De är jättedyra.

Varför inte en USB-hårddisk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som handlat på Aliexpres?

Har hittat där till riktigt bra priser.

Glöm inte frakten, sedan tull och framförallt moms på detta. Vid garantiärende så måste du skicka prylen till USA.

 

Bättre då att köpa i Sverige. Där vet du exakt vad det kostar och du får minst 6 månaders garanti och tre års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. (Ofta har du längre garanti, men lagen säger minst 6 månader.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som handlat på Aliexpres?

Har hittat där till riktigt bra priser.

Finns inte en chans att någon i Sverige har köpt ett sådant och som dessutom kan svara här. Idén synes mig vansinnig, om man inte är typ spion eller något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min fundering var pga att jag har en extern hårddisk som jag lagrar en massa foton på och helt pötsligt gick det inte att hitta den när anslöt den till datorn och det visade sig till slut att det var Usb sladden som gett upp. Som tur var så hade jag en till likadan extern hårddisk som jag kunde testa sladden från den. Tänkte lite då att det var sårbart och att hårddisken med alla foton kunde ha kraschat också. Funderade då på att lägga en kopia på alla mina foton på ett Usb minne också.... så jag hade en extra backup. Så var min tanke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är du lite vid sidan om vägen

Du kan ha en Time Capsule, eller andra hårddiskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm inte frakten, sedan tull och framförallt moms på detta. Vid garantiärende så måste du skicka prylen till USA.

 

Bättre då att köpa i Sverige. Där vet du exakt vad det kostar och du får minst 6 månaders garanti och tre års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. (Ofta har du längre garanti, men lagen säger minst 6 månader.)

Är inte saker från aliexpress pirat kopior?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte saker från aliexpress pirat kopior?

Inte en aning.

 

Men alltför billiga USB-minnen (och kameraminnen) med stor kapacitet har ofta bara bråkdelen av vad de påstås innehålla. Surt om man köper ett sådant kameraminne och sedan åker på "the trip of your life" för att sedan finna att bilderna aldrig lagrades på kortet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har åxå läst att de stora minnena har ofta bara bråkdelen av kapaciten som utlovas, så jag hoppar nog över ett köp av ett stort Usb minne. Kommer att fortsätta lägga fotona på en extern hårdisk precis som jag gjort hela tiden plus att jag kommer förmodligen att köpa en extern till och lägga de på också. Då har jag ju en backup på alla foton.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aliexpress är en handelsplats likt ebay, det säger inget om kvalitet eller så. Det är helt upptill säljaren!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...