Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 5 felkod 21


icepupils

Rekommendera Poster

Tjena!

Min kollega på jobbet tappade sin telefon i vattnet och jag har antagit mig den för att se om jag kan få liv i den igen.

Telen har bara varit "doppad" i vatten inte legat länge.

Han stängde av den omedelbart och lämnade den på tork.

 

Sedan har jag skruvat isär den i molekyler och kollat igenom den moderkort batteri osv.

Allt ser okej ut.

Jag böt till ett nytt batteri för säkerhets skull.

 

Till att börja med när jag försöker ansluta den till itunes stod apple logon bara och ladda om.

Satte telefonen i recovery mode för att återställa den, när jag kommer till "väntar på iphone" dyker felkod 21 upp.

 

Provat samtliga usb-portar/datorer & kablar, även satt den i dfu mode men samma visa..

 

Någon med samma fel som böt någon speciell del av hårdvaran som funka?

Eller något annat tips för jag har fått slut på idéer

 

(telefonen har aldrig jailbreakats) inte heller någon annan telefon på någon av mina datorer.

 

Tack på förhand för er hjälp!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara lite lurigt med DFU och verkligen få den i det läget.

http://howtofixstuff.blogspot.ca/2013/09/how-to-fix-itunes-error-21.html

 

Var ute för ett liknande problem, men med helt andra felkoder.

I det fallet kopplade jag bort min iMac från nätverket och anslöt den till min 4G router istället och då fungerade det.

Så prova gärna via ett helt annat nätverk, hemma hos en kompis eller nåt, och se om det löser problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av kommentarerna på jaxov behandlar hosts filen och hur man ändrar den. Men då behöver man nog vara lite bekant med terminalen.

 

Manus1 year, 11 months ago
After trying several times your suggestion as mentioned in your article without success, I modified the “host file” to disable access to Apple servers…:
Launch Terminal , found in /Applications/Utilities/ or launched through Spotlight
Type the following command at the prompt:sudo nano /private/etc/hostsEnter the administrator password when requested, you will not see it typed on screen as usual with the command line
Once the hosts file is loaded within nano, use the arrow keys to navigate to the bottom of the hosts file to make your modifications
Modify the line: “74.208.10.249 gs.apple.com” TO “# 74.208.10.249 gs.apple.com”
When finished, hit Control+O followed by ENTER/RETURN to save changes to /private/etc/hosts, then hit Control+X to exit out of nano
Then I followed your fixing steps as given in your article (now with success…)
Remove the modification in your “host file” made in step 6Setup your iPhone as a new phone, and in the last step you have the option to restore your latest backup via iTunes or iCloud
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...