Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Streaming problem!


jeshson

Rekommendera Poster

God kväll!

 

Har nyss (2veckor) sedan köpt en ny mac book pro och nu flyttat till en ny lägenhet, jag sitter på en 300mbit comhem lina och har fått problem med all typ av "streaming" youtube/viaplay/netflix/swefilmer etc. allt tar sjukt lång tid att buffra/ladda det hackar som tusan och man tappar hela tiden bilden så får inge flöde, och som sagt har jag ingen aning om vad det kan vara för fel, gjort bredbandskollen och får in över 300mbit i datorn, så något skumt bör ha hänt, kan någon hjälpa mig med detta då jag tittar väldigt mycket på streams av fotboll och nhl.

 

Mvh Jesper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara för att klargöra, allting fungerade i din gamla bostad, även med den nya Macen?

 

Antar att det som förändrats är att du har en ny router från ComHem som sköter nätverket? Har du något annat anslutet?

 

Hur ser det ut med andra trådlösa nätverk i omgivningen? Spelar det något roll var du är i lägenheten? Finns det väggar mellan dig/datorn och routern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaa allt fungerade i gamla lägenheten, sen när jag flytta in i den nya så funkade det bra första 2 gångerna, sen nu i fredags så bara börja allt hacka och sega, så vart så förvånad?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...