Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bilder tar upp utrymme men finns ej i kamerarulle?


Dazzin

Rekommendera Poster

Hej!

 

En kollega har en 5s, han har ett problem med att bilder tar upp utrymme utan att han kan ta bort dem.

 

Enligt iTunes tar dem upp ca 5GB, all synkronisering med iTunes är avstängt, bilderna är raderade ur albumet på telefonen.

 

Inget hjälper, bilderna tar fortfarande upp plats.

 

Telefonen är återställd till säkerhetskopian, borde ju inte behöva starta om från noll? Hur löser man detta?

 

Känns spontant som att det är för mycket bilder för att vara nått som ligger i Meddelanden eller Mail.

 

 

Någon som har en ide om hur man går vidare?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har han kamera-applikationer på telefonen som har sitt eget lagringsutrymme? Det finns sådana till iPhone som sparar bilder i sin egen rulle och inte i telefonens kamerarulle eller album. Vill man spara i telefonens kamerarulle eller album så får man flytta dem dit först. Och detta innebär även att om telefonens album eller kamerarulle är tom så finns ändå bilderna kvar i kamerapplikationens egen rulle...

Bilder i Meddelanden/iMessage/SMS/MMS hamnar under Övrigt för övrigt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Har samma problem. Har ingen kamera-app som bör vara problemet.

Det finns alltså både blider och videos på ca 6 min som bara tar plats.

Hörde att fler vänner har samma problem så det låter som ett större fenomen.

Har googlat men kan inte själv hitta lösningen.

 

Någon teknisk person som har någon idé?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Först har du det som Raphael sa om bilder i MMS/SMS.

 

Ett alternativ till är mappen "Recently deleted" som ligger bland fotoalbumen. Det är bilder du tagit bort de senaste 30 dagarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först har du det som Raphael sa om bilder i MMS/SMS.

 

Ett alternativ till är mappen "Recently deleted" som ligger bland fotoalbumen. Det är bilder du tagit bort de senaste 30 dagarna.

 

Sant. Kollade och det är bilder som förts över från mac till iPhone.

Kollade även papperskorgen och de är inte där heller.

Gick in till en applebutik och de sa något om att synkronisera om det med itunes. Försökte igår men det gick åtminstone inte då. Ska väl ge det ett försök till….

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Hej!

 

En kollega har en 5s, han har ett problem med att bilder tar upp utrymme utan att han kan ta bort dem.

 

Enligt iTunes tar dem upp ca 5GB, all synkronisering med iTunes är avstängt, bilderna är raderade ur albumet på telefonen.

 

Inget hjälper, bilderna tar fortfarande upp plats.

 

Telefonen är återställd till säkerhetskopian, borde ju inte behöva starta om från noll? Hur löser man detta?

 

Känns spontant som att det är för mycket bilder för att vara nått som ligger i Meddelanden eller Mail.

 

 

Någon som har en ide om hur man går vidare?

 

Tack på förhand!

 

Jag har precis samma problem även om det är mindre utrymme det gäller. Jag har tydligen 242 bilder och 8 videos någonstans. Bildbiblioteket innehåller 771 MB trots att jag tagit bort ALLA bilder och alla videos. Hittade du någon lösning?

 

/M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hittade en tråd här som löste problemet för mig. Jag provade båda metoderna. Först hände inget, såg inte spökbilderna trots att jag hade ändra datumet. Och jag kunde inte ladda upp bilderna till iCloud eftersom jag saknade WiFi-uppkoppling. Men slog ändå av och på funktionen. Minnet var dock fortfarande upptaget. Startade om telefonen och BAM! Spökbilderna var väck och minnet tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag hade samma problem och gjorde som datum alternativet beskrev och det hjälpte. Fan va skumt att hårddisken sparar allt.

 

Exakt samma sak gör man på PC om man fått porr virus och startar PC i felsökert läge, väljer sedan ett datum ett år tillbaka och vipps så är viruset borta men bilder och filer som man hade från den tiden är tillbaka.

 

GÖ enkelt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...