Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Snabbt USB minne?


Ollie Williams

Rekommendera Poster

Ollie Williams

Någon som kan tipsa om ett USB minne med bra hastighet?

 

Tänker mig något i 64GB regionen och användningsområdet är att kunna köra OS X från det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Även om du kör USB3.0 kommer det kännas väldigt slött.

På grund av vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Jag vill minnas att jag hört talas om USB minnen med lite vassare prestanda de senare året. Hittat några som verkar lovande men ganska tunt om recensioner.

 

Alix: Har du själv erfarenhet av det minne du tipsade om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som kan tipsa om ett USB minne med bra hastighet?

 

Tänker mig något i 64GB regionen och användningsområdet är att kunna köra OS X från det.

De flesta Macar har ju inte USB3, och just när det gäller USBminnen brukar de vara dåliga på att skriva ut data/prestanda på läs/skriv.

 

Enda jag vet med bra värden (USB2) är ett från ICU: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1616896 - 80MB läs/skriv

 

Verkar ha utgått (i Sverige). Kanske man kan hitta det på eBay, Newegg el nåt sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Det slutade med att jag hittade en billig SSD hos Inet som jag köpte tillsammans med ett Sata 3 kabinett. Det blev knappt mycket dyrare än ett USB minne men lite mer plats för SSD'n var på 120. Lite större rent fysiskt än ett USB minne men det ska nog funka ändå.

 

160 MB/s skriv och 400 MB/s läs via USB 3. Funkar bra att köra ett OS och nästan alla sorters program från.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...