Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Laddare efter laddare går sönder, fel på telefonen?


Kazneo

Rekommendera Poster

Hallå! Min originalladdare gick sönder för ett tag sedan. Fick sedan en laddare av en kompis som inte var MFi-certifierad och den gick även sönder efter en dag. Fick sedan en till likadan och även den gick sönder. Köpte sedan en MFi-laddare på biltema och även den har gått sönder nu efter två veckor. Jag undrar ifall det kan vara fel på telefonen då eller adaptern? Jag har en adapter av modellen A1400 (alltså inte den som Apple utlöste ett utbytesprogram för). Vet inte riktigt vad jag ska göra, några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm vet inte, men en gång hade jag brott på sladden, bytte cigarretuttagdelen men det funka lika dåligt, sen köpte jag ny sladd sen funkar allt grejt. Men du kanske har bytt sladd med varje laddare om de sitter ihop då kan det ju inte va det i ditt fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm vet inte, men en gång hade jag brott på sladden, bytte cigarretuttagdelen men det funka lika dåligt, sen köpte jag ny sladd sen funkar allt grejt. Men du kanske har bytt sladd med varje laddare om de sitter ihop då kan det ju inte va det i ditt fall.

Med laddare menar jag endast lightning-to-usb. Adaptern är original. Har bytt lightning-to-usb kabeln 4 gånger nu men den verkar förstöras kvickt ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar alltså att kabeln går sönder? Har själv haft svårt att hitta kablar som funkar bra. Men original kabel är inga problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...