Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iCloud drive till favoriter i finder


brommy

Rekommendera Poster

Hej från en tok som drog ut iCloud drive från favoriter i finder för att jag trodde den skulle

bli på skrivbordet.hur får jag tillbaks den där???? Har sökt efter den men ser inte den.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finder - Inställningar - Sidofält.

Där klickar du i att du vill visa iCloud-drive.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finder - Inställningar - Sidofält.

 

Där klickar du i att du vill visa iCloud-drive.

 

Du är en ängel.100000 Tack.Får man fråga hur jag enklast skickar en fil till drive?

Det står ju att drive skulle lägga sig på skrivbordet som dropbox gör.Kanske är dropbox bättre???brommy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte Dropbox på Skrivbordet utan Dropbox ligger under Favoriter i sidofältet i ett Finder-fönster, precis som iCloud Drive. Du drar en fil till iCloud-drive i sidofältet, precis som med Dropbox. Är du i ett program så kan du också spara filer i iCloud Drive, exempelvis Förhandsvisning, Pages med flera andra gör detta... Och dessa öppnar även från iCloud Drive... Det är ju med FInder-fönstret som du ser filerna och utforskar hårddisken, så du har ju iCloud drive där enkelt tillgängligt... Jag tycker verkligen att man bör avstå från att ha en massa filer på Skrivbordet, det är ju att be om problem tycker jag. Om du nödvändigtvis måste ha det, så ha dem i en mapp och när du klickar på mappen så öppnas ett Finder-fönster och där har du iCloud drive.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raphael

 

 

Ursäkta om jag tränger mig på men vad är bevekelsegrunden till detta?

 

"Jag tycker verkligen att man bör avstå från att ha en massa filer på Skrivbordet, det är ju att be om problem tycker jag."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns färdiga mappar i systemet för Dokument, Musik, Bilder m fl. Dessa mappar är sk standardmappar, det innebär att de installeras och skapas när systemet OS X installeras. Genom att de är standard så använder sig program av dessa mappar, och det innebär även att det är enklast att hantera dem. Program öppnar och sparar i dessa mappar i sitt utgångsläge. Skrivbordet är förvisso också en mapp, men ingen mapp som program vanligtvis använder som utgångsläge för öppning och sparning. Sedan så kan det vara en utmaning att hitta filer när du har många på skrivbordet. Och vill du flyttar filer mellan olika mappar och olika ställen på hårddisken, så är det enklast att göra det i ett Finder-fönster, och Finder-fönstret får du upp när du öppnar en mapp. Skrivbordet som mapp syns inte som standard i Finder under Favoriter.

Så, istället för att lägga en massa filer och dokument på Skrivbordet, så föreslår jag istället att du skapar alias (genvägar) för mappar som du ofta använder och dessa alias lägger du på skrivbordet. När du nu öppnar en mapp så får du upp ett Finder fönster och kan enkelt dra filer från mappen till iCloud Drive som du har i vänsterspalten i Finder-fönstret. Det tycker jag är enkelt och smidigt.

Du frågade ju hur man skickar en fil enklast till drive... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var inte jag ;-)

 

Jag lever ungefär som du lär, men jag har en del som inte är alias på skrivbordet också, blev lite orolig att jag missat ngt väsentligt.

Tack för utförligt svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...