Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

App Store funkar inte, kan inte klicka på nåt?!


gabbbahey

Rekommendera Poster

Hej,

 

En vän har problem med sin mac och har bett mig om hjälp. Dock kommer jag ingen vart med det hela...

 

Problemet:

 

App Store funkar inte som det ska. Det går igång när man öppnar programmet, men väl igång så kan man inte göra några val, man kan inte klicka på produkter, inte klicka på uppdatera etc etc...

 

Jag har gjort kollat det mesta som jag kan komma på, skivbehörigheter osv. Han kör med en version gammal OSx och min slutsats är att genom en uppdatering av operativsystem så borde problemet med App Store bli avhjälpt. Haken är bara den att man ju behöver just App Store för att göra en uppdatering... Eller? Finns det någon väg runt detta?

 

Eller vet någon kanske vad det är som gör att App Store krånglar?

 

Tack på förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Ingen som har råkat ut för detta? Eller som kan ha en aning om vad som är fel?

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och efter en säker start rekommenderar jag att reparera skivbehörigheter, görs i programmet Skivverktyg som ligger i mappen verktyg som ligger i mappen program. App Store är ett program som körs i datorn, det kan ju ha hänt något med dess filer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och efter en säker start rekommenderar jag att reparera skivbehörigheter, görs i programmet Skivverktyg som ligger i mappen verktyg som ligger i mappen program. App Store är ett program som körs i datorn, det kan ju ha hänt något med dess filer...

 

Och efter en säker start rekommenderar jag att reparera skivbehörigheter, görs i programmet Skivverktyg som ligger i mappen verktyg som ligger i mappen program. App Store är ett program som körs i datorn, det kan ju ha hänt något med dess filer...

 

 

Tack! Men allt ovan har redan testats utan att felet har försvunnit.

 

Lättast hade ju varit att uppgradera kompisens operativ till senaste OS. Men hur sjutton gör jag det när Appstore inte funkar?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att logga ur App Store och sedan in igen, under Affär i menyn.

Du kan även prova att installera om det operativsystemet som ligger på datorn, det ersätter systemmappen med en ny utan att påverka användarprofilen, övriga program eller dokument.

Om App Store-programmet har fått felaktigheter i filerna i systemet så kommer en nyinstallation av systemet ordna det.

Du skriver nu inte vilket system han har... Om det är 10.6 Snow Leopard så finns systemet på skiva. Om det är 10.7 Lion eller nyare så finns systemet i återställningspartitionen, det nås genom "cmd" plus "R" vid uppstart av datorn, där kan du installera om systemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att logga ur App Store funkar inte då jag inte kan klicka på nåt inne i programmet.

Men att installera om systemet via återställningspartitionen låter som att det skulle funka. Ska testa inom kort. Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...