Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Föra över fotomappar från Iphone5 till PC


McFeast

Rekommendera Poster

Hello there.

 

Min fru har en Iphone 5 och har nu tagit 1000 tals kort som hon lagt i olika mappar , har försökt hjålpa henne att kopiera dessa kort till hennes PC... när jag kopplar ihop Iphonen med PC:n ( via iphone USB sladden ) dyker hennes Iphone upp på PC:n som en ny disk "Jessies Iphone" , och när du öppnar den så ligger samtliga bilder i en enda röra !! inga mappar ...så nu har jag ingen ide om vilka foton jag flyttat tidigare och vilka som är nya....

 

Är det någon därute som vet hur jag skall göra för att få över dessa kort med mappar så vi kan sortera vilka som behöver kopieras och vilka som redan är över flyttade..

 

MvH

McFeast

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en lösning för detta, och det är programmet PhotoTrans. Utforskaren i Windows visar nämligen bara kamerarullen, inte andra mappar.
http://www.imobie.com/phototrans/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 bra program som kan hantera filöverföring är iExplorer och iBrowse.

Men vilka filer/foton som redan är överförda el inte - det är nog svårt för vilket program som helst att ha koll på. Gäller nog att hitta ett eget bra system. T ex man har en mapp man dumpar alla bilder i och sen sorterar ut i olika foldrar. Nästa gång man tömmer telefonen - kommer samma bild (med samma namn) som frågar den väl om man vill ersätta/skriva över, hoppa över el avbryta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...