Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varför kan jag inte öppna pdf i safari?


Cege

Rekommendera Poster

Det öppnas bara upp en ny flik i safari som är grå. Jag har testat att leta efter filen i iBooks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det specifik PDF eller alla PDF:er, oavsett webbplats?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan röra sig om en PDF som är interaktiv och sparad på ett särskilt sätt i Adobe Acrobat, exempelvis några svenska myndigheter har sådana PDF:er - (utdrag ur belastningsregistret för den som söker jobb inom skola, är en sådan blankett). De kan inte öppnas av Apples rutiner för PDF. De kan inte öppnas på en Mac i Förhandsvisning heller.. Utan de kräver Adobe Acrobat Reader. Anledningen är Adobes licensregler...

Acrobat Reader för iPad finns här:
https://itunes.apple.com/se/app/adobe-reader/id469337564?mt=8

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det specifik PDF eller alla PDF:er, oavsett webbplats?

Alla pdf filer, oavsett webbplats. Har du ngn idé vad det beror på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan röra sig om en PDF som är interaktiv och sparad på ett särskilt sätt i Adobe Acrobat, exempelvis några svenska myndigheter har sådana PDF:er - (utdrag ur belastningsregistret för den som söker jobb inom skola, är en sådan blankett). De kan inte öppnas av Apples rutiner för PDF. De kan inte öppnas på en Mac i Förhandsvisning heller.. Utan de kräver Adobe Acrobat Reader. Anledningen är Adobes licensregler...

 

Acrobat Reader för iPad finns här:

https://itunes.apple.com/se/app/adobe-reader/id469337564?mt=8

jag testade att ladda ner acrobat reader för ipad men det funkar inte då heller. Sedan tidigare har jag bluefire reader också. Testade nyss att öppna pdf:en från min mac och det funkade så det är inte fråga om ngn special-pdf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag testade att ladda ner acrobat reader för ipad men det funkar inte då heller. Sedan tidigare har jag bluefire reader också. Testade nyss att öppna pdf:en från min mac och det funkade så det är inte fråga om ngn special-pdf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...