Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Importproblem iTunes


garretblake

Rekommendera Poster

Har ett problem ibland när jag importerar mina CD skivor till iTunes.

 

Jag har två olika CD/DVD Readers till min Mac. En är Apples egen (aluminium fyrkanten) och en Samsung Modell SE-208.

 

Ibland har jag märkt att, när jag har använt mig av Apples CD spelare, så har jag upptäckt att den kan förekomma klickljud eller knackningar i ljudet.

 

Är det någon där ute som har haft liknande problem?

 

En annan sak som jag har upptäckt är följande; att vissa CD skivor bråkar mer.

När man har matat in CD skivan i spelaren, så går ju spelaren igång på en lägre hastighet, och sedan eskalerar den efter en kort stund.

Så länge den går på saktare fart, går det bra att importera, även om det går sakta. När den går upp i fart, slutar den i regel att importera, och bara står och tuggar. Det händer inget.

Det finns ju inställningar i iTunes (se Bifogad Fil), men det verkar inte hjälpa.

Är det någon som har något gott råd?

 

 

post-16340-0-00047400-1419715238_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rengöringsskivor har en tendens att flytta omkring damm och smuts inuti spelaren. När jag jobbade med video för många år sedan så öppnade jag spelarna och rengjorde bildhuvudet manuellt med tops och rengöringsvätska. Det kanske inte är ett alternativ i detta fall, men om problemet kvarstår skulle jag lämna in CD/DVD-läsaren på service för professionell hantering.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rengöringsskivor har en tendens att flytta omkring damm och smuts inuti spelaren. När jag jobbade med video för många år sedan så öppnade jag spelarna och rengjorde bildhuvudet manuellt med tops och rengöringsvätska. Det kanske inte är ett alternativ i detta fall, men om problemet kvarstår skulle jag lämna in CD/DVD-läsaren på service för professionell hantering.

 

Hej Raphael!

Tack för ditt svar!

Det var intressant att du jobbade med video en gång i tiden.

Vill bara fråga en sak när du ändå kan detta.

Jag har en hel del vanliga DVD skivor med lite Tennis matcher etc.

Skulle du kunna rekommendera mig ett bra program, inte för dyrt, där man skulle kunna importera innehållet på DVD:n, radera reklam avbrott etc, och sedan kunna importera filmen till mitt iTunes, eller något liknande.

Allt med lite utförlig info skulle uppskattas mycket.

MVH

Tobbe AKA Garretblake

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...