Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Extern usb hårddisk, tappat bort startikonen


d_st02

Rekommendera Poster

Jag har en 500 gb´s extern usb hårddisk som Jag råkade radera bort startikonen på skrivbordet med. Nu vill den inte kännas till varken på datorn,tvn eller något annat, den fungerar men ger sig inte till känna. Hur kan Jag få igång den igen?

 

I skivverktyg får Jag upp info "inlänkningspunkt: ej lagd på skrivbordet", vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I skivverktyg får Jag upp info "inlänkningspunkt: ej lagd på skrivbordet", vad göra?

Klicka på symbolen "Lägg på skrivbordet".

 

Och så kollar du i Finder så inte krysset för "Externa skivor" fallit bort.

post-11001-0-22875500-1419752459.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjälpte inte, den är förkryssad. Testade att laga disken men datorn avbryter reperation, försöker också lägga till disken genom skivverktyg men då står det att den först måste kontrolleras och sedan repareras men de går ju som sagt inte. Känns som disken är utan hopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du den till TVn så är den väl FAT32-formaterad? Koppla den till en Windows-dator och kör CHKDSK på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft den till datorn också,de va då Jag råkade ta bort startikonen för disken på skrivbordet.

Får kolla me nån som har en PC då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft den till datorn också,de va då Jag råkade ta bort startikonen för disken på skrivbordet.

 

Det borde inte ha någon betydelse. Däremot om du ryckte ur sladden för tidigt, innan disken "matas ut" ordentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet löst, Jag åkte till elgiganten å fick den utbytt direkt över disken :P . Fick till och med en finare modell :D .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...