Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

IMAC 27" Retina 5K - Windows 8


aeonizer

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag är en genuin pc användare. Gillar dock design och allt annat på en IMAC. Jag funderar att göra ett byte då jag vill ha en "allt i ett maskin". Kan jag installera Windows 8 på den nyaste IMAC 27 med Retina display och få 5k upplösning?. Kommer allt fungera i Windows utan problem?. Är svaret JA så lutar det åt byte.....tacksam för svar! Något annat jag behöver veta?

/Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej,

Ja det fungerar att använda den nya iMac med retina skärmen med Windows. Däremot bör du nog i första hand räkna med 4K-upplösning om det inte har kommit en åtgärd/drivrutin på problemet.

I övrigt fungerar det klockrent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Staffan Häggqvist

Hej!

 

Jag är en genuin pc användare. Gillar dock design och allt annat på en IMAC. Jag funderar att göra ett byte då jag vill ha en "allt i ett maskin". Kan jag installera Windows 8 på den nyaste IMAC 27 med Retina display och få 5k upplösning?. Kommer allt fungera i Windows utan problem?. Är svaret JA så lutar det åt byte.....tacksam för svar! Något annat jag behöver veta?

 

/Martin

Hej

Intressant fråga, och det fungerar med 5K upplösning (med drivrutiner via Parallels 10) men resultatet är oanvändbart, som FEED skrev är drivrutinerna inte anpassade fullt ut. Det som händer är att ikoner och text förminskas till oanvändbart,bild 1. På bild 2 har text ökats till 250 % vilket fungerar, men statuslisten i botten och ikonerna är så små att de blir oanvändbara. I Windows miljö på Imac 5K använder jag bara upplösning 2048x1152, den ger läsbar text och hyfsad ikonstorlek och medger att hela skärmens bredd/höjd utnyttjas. Lägre /högre upplösning är i princip oanvändbart då text, ikoner och/eller bildyta förändras till oanvändbart. För mig betyder det inget med begränsning till 2048 då jag inte har behov för mer i window miljön för mina applikationer.

Det finns en annan lösning nämligen bootcamp , men jag kommer inte att testa detta eftersom det innebär så stort ingrepp i systeminställningar som jag vill slippa. Parallels fungerar utmärkt för windows på Mac och det räcker för mig.

post-77093-0-18742200-1420551140_thumb.jpg

post-77093-0-22664800-1420551142_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...