Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Publicera PDF i iTunes


gorancarlsen

Rekommendera Poster

Jag har gjort utbildningsmaterial (i Word) och exporterat detta till PDF.

Jag trodde i min enfald att det gick att lägga upp PDF i iTunes men jag lyckas inte (använder iTunes Producer).

Har läst på Apples sidor och det verkar som om det bara är ePub och iBook-format som godtas för iTunes. Är det så?

 

Om så är fallet, på vilket sätt kan jag lämpligast publicera och sälja mina utbildningsböcker utan att vända mig till ett förlag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort utbildningsmaterial (i Word) och exporterat detta till PDF.

Jag trodde i min enfald att det gick att lägga upp PDF i iTunes men jag lyckas inte (använder iTunes Producer).

Har läst på Apples sidor och det verkar som om det bara är ePub och iBook-format som godtas för iTunes. Är det så?

 

Om så är fallet, på vilket sätt kan jag lämpligast publicera och sälja mina utbildningsböcker utan att vända mig till ett förlag?

Det kanske är ett hästjobb men kanske konvertera till iBook-format med iBooks Author?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske är ett hästjobb men kanske konvertera till iBook-format med iBooks Author?

Eller ännu enklare, det går att infoga från Word och Pages direkt till iBooks Author.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Målgruppen är PC och läsplattor, iPad och Android. Då är det bara PDF som funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att du tänker på iBooks Store... Ibooks store tar emot material i ePub eller Apples egen ePub-variant som kallas för iBooks. Pages på Mac kan skapa ePub-dokument. Ibooks är en tjänst inuti iTunes och för att kunna köpa / ladda hem material från iBooks så behövs iTunes eller iBooks. Det är bara tillgängligt för Mac och iOS. Inte Android. Du kan köpa på Windows genom iTunes, men det är knöligt att läsa dem på den plattformen om materialet är DRM-skyddat, på Windows finns vägar att gå runt det men det är knöligt.

Så just nu är detta främst ändå bäst anpassat för Mac och iOS.

Om du vill publicera för en så bred målgrupp som WIndows, iPad och Android så finns det andra tjänster. Exempelvis Amazon som har en Kindle-applikation för flera plattformar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...