Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilken internet hastighet borde jag komma upp till?


walak

Rekommendera Poster

Hej jag har skaffat comhem 100-250 Mbit/s och modemet jag fick med är netgear cg3700

 

och min fråga är vilken fart borde jag få via trådlöst för när jag testar med bredbandskollen så kommer jag bara upp till ca 52,78 Mbits/s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat trådat så du vet vad du får ut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du bara har 802.11n så är det helt rätt. Begränsningen sitter i det trådlösa nätet.

Okej men jag har för mig att när jag hade fiber på 100mbits/s så när jag testade med bredbandskollen så kom jag upp på rund 80/90 mbits/s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Om abonnemanget heter 100-250 så borde du få ut 100. Förmodligen får de flesta ut mer, men mer än 100 kan du nog inte kräva av de abonnemang där hastigheten specificeras enligt den här modellen.

 

Brygga leverantörens router och skaffa en egen snabbare modell, så får du ut över 100 trådlöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om abonnemanget heter 100-250 så borde du få ut 100. Förmodligen får de flesta ut mer, men mer än 100 kan du nog inte kräva av de abonnemang där hastigheten specificeras enligt den här modellen.

 

Brygga leverantörens router och skaffa en egen snabbare modell, så får du ut över 100 trådlöst.

Hur gör jag för att brygga för jag har redan en router ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Hur gör jag för att brygga för jag har redan en router ?

Du ber operatören om hjälp. De löser det direkt via teknisk support. Det innebär att du kopplar förbi deras router. Sedan kopplar du in en egen router i operatörens bryggade router.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 100/100 och får ut ca 90/90 trådlöst så kolla om routern kan leverera!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du håller inne alt och klickar på WiFi symbolen i listen överst av skärmen. Vad får du för hastighet vid "Tx-hastighet" ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WiFi är överskattat. Det är så många störmoment så kör fast lina om du kan. Jag har installerat fiber och tröttnade på att WiFi-n inte var på topp. Har man raketfart till huset vill man ju ha raketfart i datorn också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du håller inne alt och klickar på WiFi symbolen i listen överst av skärmen. Vad får du för hastighet vid "Tx-hastighet" ?

jag får 150mbit/s i tx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var inte mycket att hurra för. Även bara någon meter från cg3700?

ca 5m ifrån så hur kan man fixa bättre? Nu hade jag 270-300Mbit/s när jag kollade igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ca 5m ifrån så hur kan man fixa bättre? Nu hade jag 270-300Mbit/s när jag kollade igen

Kör hastighetstest igen när du sitter 5cm från routern och datorn visar 300Mbit/s Tx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör hastighetstest igen när du sitter 5cm från routern och datorn visar 300Mbit/s Tx

nu har jag bryggat och i tx så har jag 300Mbit/s så fick jag 166.35Mbit/s men det varierar varje gång jag gör testen bilan så får jag bara 23Mbit/s så jag vet inte varför det varierar så himla mycket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...