Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Får inte access till mappar som kollegan skapat


hellostellan

Rekommendera Poster

På reklambyrån där jag jobbar har vi satt upp en Mac Mini som produktionsserver. Nyligen flyttade vi och sedan vi satte ihop grejerna igen har vi fått ett mysko problem: mappar som en av mina kollegor skapar på servern får jag inte åtkomst till. Jag kan inte klura ut vad detta beror på - någon som har en teori?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Teorin är att den kollegan bara sätter rättigheter till själv, inte till någon annan. Be kollegan fixa detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På reklambyrån där jag jobbar har vi satt upp en Mac Mini som produktionsserver. Nyligen flyttade vi och sedan vi satte ihop grejerna igen har vi fått ett mysko problem: mappar som en av mina kollegor skapar på servern får jag inte åtkomst till. Jag kan inte klura ut vad detta beror på - någon som har en teori?

Är den uppsatt som en server eller "server". Mao är OSX Server installerad? Best practice är att skapa en katalog som heter t ex Gemensam som alla har skriv och läsrättigheter till. Det mappar om skapas i den mappen ärver rättigheter ovanifrån. Lättast att administrera är med OSX Server.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...