Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphoto bibliotekstrassel


Farbror Jason

Rekommendera Poster

Farbror Jason

Hej!

Frugans Macbook från 2006 kraschade för ett tag sedan. Det blev bara grå/vit skärm när man startade. Provade alla varianter med säker start, olika tangentbordskommandon mm, men inget fick den att starta upp. Kom slutligen in i den och kunde komma åt skivverktyg och fick radera allt på hårddisken..... Har sedan hållit på med originalskivorna och försökt få igång den otaliga gånger men det hänger upp sig..

 

Nåväl, till problemet med iPhoto. Hon hade biblioteket på en extern HD och jag har gett henne min gamla iMac (2007) med uppgradering till och med Snow Leopard. Har uppdaterat allt som går via programuppdatering.

 

När jag försöker öppna iPhoto från den externa får jag bara upp samma som i en tidigare tråd:

"Du kan inte öppna det aktuella bildbiblioteket med den här versionen av iPhoto. Du har ändrat ditt bildbibliotek med en senare version av iPhoto. Vill du avsluta och använda den senare iPhoto-versionen eller vill du skapa ett nytt bildbibliotek?"

Det enda som går att trycka på är quit, och då avslutas iPhoto.

 

Det går ju inte att få fram vilken version iPhoto på den externa har, åtminstone lyckas inte jag med det.

Försök med att hämta från Appstore funkar inte eftersom det kräver en högre version av OS X.

 

Såvitt jag vet har frugan inte gjort några uppgraderingar från ursprungliga OS X som medföljde Macbooken, förutom programuppdateringar.

Eftersom den kraschade och jag aldrig fick igång den så kunde jag inte heller kolla vilken version av iPhoto som låg på den...

 

Just nu lyckas jag importera bilder till den version av iPhoto som ligger på iMacen, men jag är rädd att alla händelser och annan info går förlorad.

Det gamla biblioteket ligger fortfarande kvar på den externa HD´n och jag hoppas att på något sätt kunna använda det så att allt finns kvar.

Det var ju bland annat för att rädda iPhoto vid eventuell krasch som vi lade det på en extern HD..

 

Någon som har någon hjälp att ge?

 

​Med vänlig hälsning, Jason

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...