Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Något är fel med stilmallen på forumet.


xeric

Rekommendera Poster

Har det gjort en updatering, eller håller ni på kanske just nu och uppdaterar nåt?

Bredden på högerkolumnen/spalten är väldigt bred nu och den (f.d.) stora med inläggen mkt smalare.

Sen märkte jag nu när jag skulle skapa nytt ämne att det måste vara nåt galet på gång. Lager som överlappar, och ett enormt utrymme ovan för skrivraden för ämnestitel.

post-64246-0-70052000-1418662862_thumb.png

Testat med både Safari & FF utan tillägg och annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bredden på högerkolumnen/spalten är väldigt bred nu och den (f.d.) stora med inläggen mkt smalare.

 

Det ser jag också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, då såg jag inte i syne då. :yeahbaby:

Sen har jag sett att bilder i inläggen “sticker ut” - ut ur inlägget, in under högerkolumnen - samt att den fullständiga textredigeraren (när man skriver svar) överlappar den med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Har det gjort en updatering, eller håller ni på kanske just nu och uppdaterar nåt?

 

Bredden på högerkolumnen/spalten är väldigt bred nu och den (f.d.) stora med inläggen mkt smalare.

 

Sen märkte jag nu när jag skulle skapa nytt ämne att det måste vara nåt galet på gång. Lager som överlappar, och ett enormt utrymme ovan för skrivraden för ämnestitel.

 

attachicon.gifoops.png

 

Testat med både Safari & FF utan tillägg och annat.

 

Jepp, någon av utvecklarna är inne och pillar lite grann men det verkar inte ha blivit helt rätt. Jag har rapporterat, utmärkt med skärmdumparna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-11001-0-67737400-1418731199_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp, någon av utvecklarna är inne och pillar lite grann men det verkar inte ha blivit helt rätt. Jag har rapporterat, utmärkt med skärmdumparna.

Ah, va bra... Då kommer det väl en lösning sen då. :crossfingers:

 

Verkar som det är dubblat med värden längs med filen. De första skrivs över med de andra.

 

post-64246-0-16401900-1418745360_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Ah, va bra... Då kommer det väl en lösning sen då. :crossfingers:

 

Verkar som det är dubblat med värden längs med filen. De första skrivs över med de andra.

 

attachicon.gifhögerkolumn.png

 

Nej det är i sin ordning, vi har lagt på en separat mall med våra egna förändringar på den standardmall som IP Board skickas ut med. Det är ju en av grunderna i css, själva "cascading" i cascading style sheets.

 

Det är otroligt mycket lättare att hantera mallarna på det sättet än om vi skulle duplicera standardmallen och ändra direkt i kopian när det kommer till uppgraderingar och liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är i sin ordning, vi har lagt på en separat mall med våra egna förändringar på den standardmall som IP Board skickas ut med. Det är ju en av grunderna i css, själva "cascading" i cascading style sheets.

 

Det är otroligt mycket lättare att hantera mallarna på det sättet än om vi skulle duplicera standardmallen och ändra direkt i kopian när det kommer till uppgraderingar och liknande.

Ja, just det... Där var i a f de värdena (340px).
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp, någon av utvecklarna är inne och pillar lite grann men det verkar inte ha blivit helt rätt. Jag har rapporterat, utmärkt med skärmdumparna.

Här var en till:

 

post-64246-0-17375600-1418804367_thumb.png

 

Såg att det mesta var fixat nu av “felen”. Fast högerkolumnen är fortf sådär bred. Eller är det en avsiktlig förändring? :fundersam:(hoppas inte)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Sidan är knepig i sina proportioner.

 

Så här ser det ut i "normalläge"

 

post-67957-0-17703400-1420390047_thumb.png

 

Jag upplever den som dåligt centrerad med massor av outnyttjat på höger sida. Den vänstra kolumnen, där man skriver och läser inlägg, tycker jag är å andra sidan väldigt tajt nära vänsterkanten.

 

Ibland brukar jag förstora upp innehållet, men gör man det här i forumet så blir det väldigt knepigt:

 

post-67957-0-07344900-1420390200_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Ingen aning om vad som hänt, men på en av tre Macen med Mac OS X 10.6.8 och Safari 5.1.10 så blir hela forumet fullt av rullningslister. Varför? Hur får jag bort dem?

 

Jag har ingen förvald stilmall.

Jag har testat att köra utan tillägg (och de vara bara två stycken.)

 

Ett vanligt svar är "Återställ Safari", men jag vill då veta precis vad jag ska återställa. Det verkar inte finnas något uppenbart:

post-11001-0-33450200-1424532822_thumb.png

 

post-11001-0-48092300-1424532900_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säker start hjälpte inte heller. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Töm cache

 

post-113-0-58936300-1424535029.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, men det hjälpte inte.

 

(Glömde skriva att jag redan testat det. Jag tömde igen, avslutade Safari, startade igen. Men det hjälpte tyvärr inte nu heller.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, men det hjälpte inte.

 

(Glömde skriva att jag redan testat det. Jag tömde igen, avslutade Safari, startade igen. Men det hjälpte tyvärr inte nu heller.)

 

Shit..suttit och letat efter ett annat "reglage" men jag kan inte hitta det längre..

Du kunde ju testa att slänga kakan för forumet, och sedan logga in igen..

 

Måste väl vara denna ?

 

post-113-0-03419100-1424536699_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojdå... ser inte så kul ut. Du har inte ändrat storlek o sånt. ⌘0 nollar zoomen. Texten ser ju väldigt tunn och lite pixlad ut med.

post-64246-0-68412000-1424536794_thumb.png
Din bild/text till vänster

Om det kan vara att den inte är fetstilt där och gör att inlägget sjunker ihop 2px och på så sätt triggar igång scrollarna. :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Shit..suttit och letat efter ett annat "reglage" men jag kan inte hitta det längre..

Du kunde ju testa att slänga kakan för forumet, och sedan logga in igen..

 

Måste väl vara denna ?

 

attachicon.gifSkärmavbild 2015-02-21 kl. 17.37.09.png

Testat den hjälpte inte. Men tack för tipset.

 

Ojdå... ser inte så kul ut. Du har inte ändrat storlek o sånt. ⌘0 nollar zoomen. Texten ser ju väldigt tunn och lite pixlad ut med.

 

attachicon.gifmwf.png

Din bild/text till vänster

 

Om det kan vara att den inte är fetstilt där och gör att inlägget sjunker ihop 2px och på så sätt triggar igång scrollarna. :fundersam:

Nej, har testat att zooma både in och ut. hjälper inte.

 

Fetstil är ett annat problem med denna Safari. Det problemet har jag på alla 10.6.x-datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fetstil är ett annat problem med denna Safari. Det problemet har jag på alla 10.6.x-datorer.

Här är mina inställningar (Safari 5.1.7) om det kan vara till hjälp.

 

post-64246-0-34815500-1424540273_thumb.png

 

post-64246-0-70824200-1424540312_thumb.png

Minsta storlek där (9) är när den slutar rendera... Kan ju vara den om den står för högt.

 

Sen i Systeminställningar->allm.

 

post-64246-0-45160000-1424540339_thumb.png

 

Har 8 där, men det är ju mer för hela datorn (andra progr). Men om kantutjämningen där... Vet inte om det fortf fanns kvar i Snow Leopard el om det försvann med Leopard... Men det finns ett par alternativ som inte syns där... Jag använder “medium” som är “bäst för plattskärmar”. De inställningarna var synliga förr. »»»

 

Kör i Terminalen:

defaults -currentHost write -globalDomain AppleFontSmoothing -int 2
killall Finder

Om man inte har nåt alls (alt 0) tror jag det kan bli sådär pixligt osv.

 

 

Är kanske inte alls de inställningarna du vill ha (sen), men som jämförelse för att se om det funkar/blir bättre. :crossfingers:

 

- - -

 

Verkar som det försvann med SL »», så då får man köra de manuellt istället.

snowleopard1.png

 

 

2'an är samma som:

fss.png

»»

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att antal timmars felsökande, ominstallation av 10.6.8 combo-uppdatering, rensning av cachefiler, letning i systemmappar, ominstallation av Safari 5.0.5 och 5.1.10 så hittade jag äntligen felet.

Det var tillägget iTube Studio 5.3. Och jag som var helt säker på att jag testat med alla tillägg avstängda. :blushing: Om jag verkligen gjort det hade jag besparat mig flera timmars jobb.

Nåja, jag hittade felet i alla fall. :)

 

Tack till alla som engagerade sig. :geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har fortfarande kvar problemet med rullningslister överallt.

 

Nu kör jag Yosemite, så de syns inte om de inte behövs, men när jag scrollar i forumet med muspekaren över inläggen, så vill varje enskilt inlägg scrolla också i en egen liten ruta... Började för någon dag sedan.

 

Testat tre webbläsare (Safari, Firefox, Chrome) med samma resultat.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...