Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

SMS till/från Ipad


Jem0612

Rekommendera Poster

Har försökt både i IOS 8.1 och 8.1.2 att få paddan att kunna skicka SMS. Ställer in på telefonen och då ska ett sifferkod visas på Ipaden som man sedan skriver in på sin Iphone. Denna kod dyker aldrig upp. Har samma applekonto på båda. När man googlar verkar just detta vara ett rätt vanligt fel men har inte sett ngn lösning. Ringde till Applecare som inte verkade ha hört om detta fel. Någon som fått SMS att fungera på sin padda?. Imessage funkar fint men det går ju inte till människor som saknar Iphone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syns dina enheter inkl iPaden i telefonen under Inställningar->Meddelanden->SMS-koppling?

Men inget händer när du slår på strömbrytaren för din iPad?

Testat att logga in och ur på iCloud på både telefonen och iPaden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syns dina enheter inkl iPaden i telefonen under Inställningar->Meddelanden->SMS-koppling?

Men inget händer när du slår på strömbrytaren för din iPad?

Testat att logga in och ur på iCloud på både telefonen och iPaden?

Tackar! Jodå, telefonen hittar Ipad. Har inte velat logga ut eftersom då raderas bildström, kalender etc. Och det vill jag inte. Även om det kanske går att återskapa. Men jag vill inte riskera att bli av med den informationen. Då är jag hellre utan förmåga att SMS-a från något annat än telefonen. Det är ju en lyxfunktion som känns lite betasvajig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar! Jodå, telefonen hittar Ipad. Har inte velat logga ut eftersom då raderas bildström, kalender etc. Och det vill jag inte. Även om det kanske går att återskapa. Men jag vill inte riskera att bli av med den informationen. Då är jag hellre utan förmåga att SMS-a från något annat än telefonen. Det är ju en lyxfunktion som känns lite betasvajig.

 

Det raderas enbart från dina enheter och inte från själva iCloud.

Så när du loggar in igen så får du tillbaka allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...